جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه گفت: امروز حوزه های علمیه کشور به عنوان منادی واقعی اسلام تنها در داخل کشور محدود شده اند در حالیکه افق نگاه حوزه های علمیه باید جهانی باشد.

آیت الله سیدکاظم نور مفیدی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه در ترویج علوم الهی، اظهارداشت: تبیین اسلام ، فقه اسلامی و مسائل مختلف اجتماعی  از گذشته بر عهده حوزه و روحانیت بوده و امروز نیاز به ورود حوزه در  بخش های مختلف با توجه به قرار گیری در عصر ارتباطات بیش از همه بوده و مسئولیت حوزه های علمیه خطیرتر، مهم تر و سنگین تر از دوران گذشته شده است.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه حوزه وجه جهانی دارد ، افزود: امروز مخاطبان حوزه تنها محدود  به داخل کشور نبوده بلکه سراسر جهان مخاطبان آن می باشد.

وی با تاکید برگسترش فعالیت های بین المللی حوزه بیان داشت: امروز سازمان های بسیاری هستند که در عرصه تبلیغ جهانی فعالیت می کنند، اما حوزه های علمیه کشور به عنوان منادی واقعی اسلام تنها در داخل کشور محدود شده اند در حالیکه امروز افق نگاه حوزه های علمیه باید جهانی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، تصریح کرد: بنابراین با توجه به مسئولیت سنگین حوزه در تبلیغ و نشر علوم دینی، در این برهه از تاریخ که بسیار دوران حساسی است باید نسبت به تقویت حوزه های علمیه اهتمام گردیده و ضمن توسعه آن بر تربیت افراد توانمند نیز توجه شود.

امام جمعه گرگان، در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت حوزه علمیه گلستان یادآور شد: امروز حوزه علمیه گلستان مانند سایر حوزه های کشور مشغول فعالیت بوده و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید فعالیت های بیشتری انجام گردد  .

۳۱۳/۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha