جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه، پیروی از سبک زندگی حسینی و زینبی را رمز فلاح و رستگاری آدمی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بهترین راه برای شناخت دقیق شخصیت و اهمیت قیام سیدالشهدا(ع) بهره گیری از منابع موثقی چون نامه ها و خطبه ها و کلام حضرت در روز عاشورا و قبل از آن است.

وی ادامه داد: بی شک اگر معارف حسینی به مردم گفته شود و در جان آن ها بنشیند، آن گاه خواهیم دید که چه تحول عظیمی در فرد و جامعه ما رخ خواهد داد و مردم اخلاق و سبک زندگی آن ها چطور حسینی و زینبی می شود.

این محقق حوزوی اضافه کرد: این که گفته اند "کل الخیر فی باب الحسین" ، بی جهت نیست و ما اگر بخواهیم که همه خوبی ها را با هم داشته باشیم، راهش این است که در مکتب سیدالشهدا(ع) باشیم و از این دستگاه انسان ساز نهایت بهره را برای سعادتمندی و عاقب به خیری خود ببریم.

وی همچنین تمسک به معارف و فرهنگ حسینی را لازمه و رمز تحول در سبک زندگی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در هر کجای عالم دانست و بیان داشت: ما شیعیان افتخار به مودت و محبت نسبت به چنین انسان بزرگواری داریم که در همه تاریخ بشریت به چراغ هدایت و کشتی نجات شناخته شده است و امید داریم که با گوشه چشمی دستمان را در دنیا و آخرت بگیرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha