شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه و اعضای جشنواره سلمان فارسی با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰ هزار طلبه عضو بسیج برادران و خواهران هستند، ابراز داشت: طلاب پادزهر و پدافند عرصه جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، عصر امروز در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره سلمان فارسی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه حوزه های علمیه در مقابله با هجمه دشمنان نقش مهمی دارند، اظهار داشت: بیش از 140 هزار طلبه عضو بسیج برادران و خواهران هستند که می توانند به عنوان پادزهر و پدافند در عرصه جنگ نرم باشند.

وی به فعالیت موثر پژوهشگاه امام صادق(ع) اشاره و از نشر 700 عنوان کتاب خبر داد و افزود: عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مخاطب ما هستند و باید به کل این مجموعه ها در عرصه پژوهش علوم انسانی و اسلامی پاسخگو باشیم.

پاسخ به 8 هزار سوال عقیدتی و سیاسی

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پاسخگویی 8 هزار سوال در زمینه های مختلف عقیدتی و سیاسی، ابراز داشت: اکثر پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق(ع) طلبه هستند و بر غنای بالای مجموعه افزوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از فعالیت 1600 طلبه در حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خبر داد و گفت: آثار معتبری در این پژوهشگاه ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی در هفته پژوهش، اظهار داشت: شخصیت سلمان همواره مورد توجه اهلبیت(ع) بوده است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی، اظهار داشت: کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی اسلامی، زمینه سازی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تحول علوم انسانی در نیروهای مسلح، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در سطح نیروهای مسلح، تشویق و ترغیب مسئولین و پژوهشگران به منظور اهتمام بیشتر به امر پژوهش، ایجاد فضایی مناسب در راستای اطلاع رسانی و معرفی مراکز پژوهشی نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی و اسلامی، شناسایی نخبگان و ظرفیت های علمی برتر و حمایت آنان در سطح سپاه و نیروهای مسلح، ایجاد بستر مناسب برای تعامل پژوهشی درون بخشی و برون بخشی و نیز جهت دهی فعالیت‌های پژوهشی مراکز به سمت نیازهای پژوهشی سپاه و نیروهای مسلح در جلوگیری از موازی کاری ها از اهداف مهم برگزاری اولین جشنواره پژوهشی سلمان فارسی می‌ باشد.

ارسال 120 مقاله به جشنواره سلمان فارسی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با اشاره به ارسال 120 مقاله به دبیرخانه جشنواره سلمان فارسی، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات تا 12 آبان می باشد که علاقه مندان می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی info@salmanfarsi.net ارسال کنند و جشنواره نیز در روز 26 آذر سال جاری برگزار می گردد.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha