دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امروز صدای فریاد دشمن به گوش می رسد گفتند: برنامه باید خود را برای جهاد تهاجمی آماده کرده و به دشمن آسیب برسانید.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان این سازمان، ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشتند: از توضیحات شما دریافتیم که در فعالیت های خود مسلط و هوشیارید.

ایشان با اشاره به خطبه جهاد امام علی (ع) در نهج البلاغه، ابراز داشتند: حضرت در این خطبه فرمودند: «إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ الل‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ وَهُوَ لِباسُ التَّقوى وَدِرعُ اللّه‏ِ الحَصینَةِ وَجُنَّتُهُ الوَثیقَةُ/ براستى كه جهاد یكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولیاى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست».

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: در تمام دنیا موجوداتی می توانند حیات و بقاء داشته باشند که مجاهد بوده و با جهاد زندگی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که جهاد در ساختمان بدن انسان نیز وجود دارد، تصریح کردند: در جامعه نیز نیاز به مجاهد و مبارز بوده و با نبود آنان، حق حیات از همه گرفته می شود.

*یکی از مهمترین شاخه های جهاد، پدافند غیر عامل است

این استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به اینکه زندگی عقیده است و جهاد در مسیر آن عقیده می باشد، بیان داشت: جهاد دارای شاخه هایی همچون شاخه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، تبلیغاتی، فرهنگی و ... است که یکی از مهمترین شاخه های آن، پدافند غیرعامل است که اگر این شاخه فعال باشد، کشور، نظام و جامعه بیمه و تضمین خواهد شد.

*فعالان پدافند غیرعامل، مجاهدان فی سبیل الله هستند

معظم له فعالان پدافند غیرعامل را مجاهدان فی سبیل الله دانستند و اظهار داشتند: شما عزیزان می دانید که دشمن می تواند از راه های گوناگون وارد کشور شود؛ پس باید آماده بود و با آنان مقابله کرد؛ چراکه اگر هوشیار نباشیم، آسیب پذیر خواهیم بود.

ایشان تأکید کردند: باید با تفکر، راه های گوناگون نفوذ را پیش بینی و پیشگیری کرد و آماده بود.

*خود را آماده جهاد تهاجمی کنید

این مرجع تقلید ابراز داشتند: برنامه های دفاعی، بخشی از فعالیت های شماست؛ پس باید برای جهاد تهاجمی نیز خود را آماده کرده و به آنان آسیب برسانید که بحمدالله این قسمت نیز فعال است و امروز صدای فریاد دشمن به گوش می رسد.

*برای اطلاع رسانی تلاش کنید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان ساختند: بخشی از برنامه های پدافند غیرعامل محرمانه است؛ اما باید قسمت های علنی آن را به گوش مردم رسانده و اطلاع رسانی کنید تا جامعه اطلاع داشته و بخشی از مشکلات موجود رفع گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha