یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شعر آئینی

حوزه/ طلاب جوان در حوزه شعر و شاعری حرف، سخن و جایگاه خوبی دارند و به این نتیجه رسیده ایم که بخشی از شعر دینی توسط طلاب می بایست بیان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر انجمن شعر طلاب خراسان، امروز در اولین نشست پیش کنگره شعر هنر آسمانی ابراز داشت: طلاب جوان در حوزه شعر و شاعری حرف، سخن و جایگاه خوبی دارند و به این نتیجه رسیده ایم که اصلا بخشی از شعر دینی توسط طلاب می بایست بیان شود.

وی با اشاره به سابقه فعالیت شعری در حوزه علمیه خراسان و با بیان اینکه از سال 74 تا 84 فعالیت جدی شعر در این حوزه نداشته ایم، گفت: با توجه به توصیف های مقام معظم رهبری درباره شعر طلاب در خراسان، فعالیت جدی شاعران طلبه از سال 1384 مجددا شروع شد.

حجت الاسلام عدالتی مجد، مقبولیت شعر حوزویان در میان مردم در دهه اخیر را از نتیجه های این فعالیت دانست و ابراز داشت: درخشش شاعران حوزوی موجب پذیرش آنان در فضای حوزه و ادبیات جامعه شد و در واقع گفتمان ادبیات دینی و آیینی احیا گردید.

وی تصریح کرد: در ده سال گذشته، به نوعی از خرافه ها و غلوها غبار روبی شد و شاعران طلبه بیان این انحراف ها در ادبیات را کند کردند.

، دبیر انجمن شعر طلاب خراسان، ایجاد پایگاهی برای شعر و نقد آن با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و چاپ و انتشار آثار آنان را از دیگر نتایج توجه به شعر طلاب در 10 سال گذشته برشمرد.

وی اضافه کرد: برگزاری ده ها شب شعر آیینی و انقلابی از دیگر نتیجه ها و فعالیت های طلاب شاعر بوده است.

حجت الاسلام عدالتی مجد، به نکته ای درباره شاگرد پروری استادان در گذشته اشاره و تاکید کرد: بیشتر از نیاز به پشتیبانی مالی، مدیریت در این زمینه وجود ندارد و نتوانسته ایم از شاعران خود حمایت کنیم لذا باید به این مهم اهتمام گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha