جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

حوزه / آینده و منافع و مصالح کشور همواره برای ما از این مسائل پوچ و بی‌ارزش سیاسی مهم و حیاتی‌تر است و نباید آینده کشور را به مسائل زودگذر سیاسی گره زد، بلکه باید منافع ملی و انقلابی مدنظر و توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در همایش «استکبارستیزی‌ چرا؟» که با هدف تبیین استکبارستیزی و استکبارشناسی به عنوان محوری‌ترین پیام انقلاب اسلامی برگزار شد، استکبارستیزی را جزو مبانی اصلی و اساسی انقلاب اسلامی خواند و  اظهارداشت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از اسلام و قرآن نشات گرفته است و قرآن کریم نیز در آیات فراوان بر استکبارستیزی و ستیزه‌گری با دشمن تاکید می‌کند؛ بنابراین اگر استکبارستیزی در نظام جمهوری اسلامی کم‌رنگ و یا تعطیل شود به این معنا است که ما تابع قرآن و اسلام نیستیم.

وی به سخنان و تاکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسئله استکبار و استکبارستیزی اشاره‌کرد و افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر ما امروز بخواهیم مصداق بارز استکبار جهانی را به وضوح مشاهده کنیم به روشنی باید بگوییم که آمریکا در رأس همه مستکبران عالم قرار دارد.

امام جمعه شهرکرد افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، گفتمان استکبارستیزی ساخته و پرداخته نظام جمهوری اسلامی و دولت‌ها نیست، بلکه استکبارستیزی نشات گرفته از تعالیم عالیه اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه نباید به مسئله استکبار و استکبارستیزی رنگ و جلای سیاسی داده شود، تصریح‌کرد: اگر مسئله استکبارستیزی سیاسی تلقی شود، خدایی نخواسته موجب کم‌رنگ شدن اسلام و حقایق ناب اسلامی در اذهان و در نهایت منجر به انکار مبانی اسلام و قرآن می‌شود؛ برهمین اساس باید به این مسئله با نگاه دینی، فرهنگی و ایمانی نگریسته شود، چرا که مبانی و فرهنگ اسلامی همیشه برای ما اصل و مهم است.

نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری گفت: استکبارستیزی به عنوان یک جریان همیشه مستمر و زنده در جامعه اسلامی مطرح است و هر مسلمان موظف است در این عرصه تکلیف‌مدارانه وارد شود و به وظیفه خودش عمل کند، چرا که اگر از استکبار ستیزی دست برداریم و اجازه نفوذ بیگانه را به کشور بدهیم و در اثر همین نفوذ استکبار، عده ای در دام دشمن قرار بگیرند به طور قطع به عذاب الهی مبتلا خواهیم شد.

امام جمعه شهرکرد، علت اصلی دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و تسلیم نشدن در مقابل سیاست‌های استکبار خواند و گفت: استکبار و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها به هیچ وجه در مقام آن نیستند که فرهنگ و انقلاب اسلامی حفظ شود و اجازه بدهند دروازه‌های دنیا بر روی شما گشوده شود؛ بنابراین باید در برابر چنین دشمن ایستاد و با استکبارستیزی از انقلاب اسلامی صیانت کرد.

وی در ادامه به شرایط بعد از برجام اشاره‌کرد و گفت:  ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره ندارد چرا که فرهنگ مذاکره را نشات  گرفته از انبیاء و اولیاء‌الهی می‌داند .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گره‌زدن برجام به مسائل سیاسی از جمله انتخابات را بازی‌کردن با سرنوشت و آیند کشور دانست و تاکیدکرد: آینده و منافع و مصالح کشور از مسائل بی‌ارزش سیاسی مهم و حیاتی‌تر است؛ بنابراین نباید آینده کشور را به مسائل زودگذری همچون انتخابات و سیاست گره زد، بلکه باید منافع ملی و انقلابی همیشه مدنظر و توجه باشد.

علی گرجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در ابتدای این همایش با تاکید بر اینکه مراسم ضد استکباری 13آبان، امسال پر شور تر از گذشته برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از هفتم تا 13 آبان، ابعاد استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی ایران و استکبار در مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری در 7 مسجد مرکز استان تبیین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha