یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است، گفت: اگر این اعتماد مخدوش شود، سرمایه بزرگی از رفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، امروز در دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهارکرد: هفته وقف فرصت مغتنمی است که بیشتر به مسئله مهم وقف در کشور پرداخته شود و جایگاه رفیع و پرثمری که وقف دارد، بیشتر مورد توجه عامه مردم قرار گیرد و متولیان وقف هم از این فرصت استفاده کنند و وظایف و نقاط قوت و ضعف را بیشتر رصد کنند و بکوشند که نقاط قوت در مجموعه کارهایشان را افزایش بدهند و از نقاط ضعف نیز بکاهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، وقف را یکی از امور بسیار حساس و ادای صحیح حق واقف را مسئله ای بسیار مهم و سخت دانست و گفت: واقف با نیت خاص و خالص وقف را انجام داده است و اکنون که او از دنیا رفته، تولیت و ادای حق وقف و موقوفه او بر عهده ما قرار داده شده و موظف هستیم نیت واقف را به درستی ادا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، ادای درست حق اجتماعی وقف را در گرو بکارگیری آن در جهت آبادانی جامعه دانست و افزود: فلسفه و هدف اصلی وقف و موقوفات، آبادانی و ارتقاء جامعه است، بنابراین اگر موقوفات در جهت آبادانی جامعه به کار گرفته نشوند  و حق اجتماعی آن به درستی ادا نشود، جامعه نه تنها آسیب می‌بیند، بلکه حق جامعه هم ضایع شده و باید در پیشگاه خدای متعال و جامعه پاسخگو باشیم.

امام جمعه شهرکرد، «اعتماد مردم» را بزرگترین سرمایه نظام دانست و گفت:  مهم‌ترین سرمایه برای اوقاف اعتماد عمومی مردم است و  اگر این اعتماد مخدوش شود، سرمایه بزرگی از رفته است، بنابراین هر چه می‌توانید با نوع عملتان و پرهیز از هیچ گونه شبهه افکنی در جامعه، اعتماد ساز باشید و مسائل مربوط به حوزه وقف را کاملا برای مردم شفاف سازی کنید.

وی، بی‌توجه‌بودن نسبت به مطالبات و انتقادات مردم و دلسوزان را ضایعه  و خسراتی بزرگ خواند و  خطاب به حاضران تصریح کرد: باید مطالبات و نقدها و انتظاراتی که مردم و مسئولان از شما دارند را شنید و دقیق بررسی کرد؛ اگر  آن‌ها به حق هستند  به آنان عمل کنیم، اگر هم به حق نیست که ما با انصاف برخورد کرده‌ایم و ضرر نکرده‌ایم.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که 25 میلیارد ریال اعتبارات اماکن مذهبی، امام‌زادگان، مساجد و حسینه‌ ها بوده است، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 84 وقف جدید داشته ‌ایم که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی به یک‌ هزار و 593 مورد موقوفه در این استان اشاره و عنوان کرد: از این تعداد 288 موقوفه درآمدزا، یک ‌هزار و 30 مورد مسجد، 272 حسینیه و سه دارالقرآن کریم هستند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha