جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 انجمن حقوق بشر بحرین

حوزه/ باقر درویش گفت: اظهار نظر وزیر کشور بحرین در تاریخ ۲۵ اکتبر مبنی بر اینکه ما اقدامات خود را در سرکوب شعائر حسینی افزایش می دهیم، نشان می دهد مسئولان بحرین به بحران حقوق بشر در کشور توجهی ندارند و بر استمرار برخوردهای نظامی و امنیتی خود پافشاری دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد: در ایام عزاداری محرم، 47 مورد نقض آزادی های دینی و اعتقادی صورت گرفته و 13 روحانی و سخنران از جمله شیخ محمود العالی توسط نیروهای امنیتی احضار شده اند و دو روحانی نیز به خاطر بیان نظر خود بازداشت شده اند و 19 شهروند از جمله 6 مداح نیز توسط پلیس احضار شده اند که تمام این موارد نقض حقوق شهروندان برگرفته از سیاست فاسد نظام است.

در گزارش انجمن حقوق بشر بحرین با عنوان "عاشورا در معرض سرکوب" آمده: 17 منطقه بحرین مورد حمله قرار گرفته و نمادهای عاشورایی از این مناطق جمع آوری شده که در برخی از این موارد مزدوران نظام به شعائر حسینی اهانت کرده و از سلاح ساچمه ای و گازهای سمی نیز استفاده کرده اند.

باقر درویش مسئول رسانه ای انجمن می گوید: اظهار نظر وزیر کشور بحرین در تاریخ 25 اکتبر مبنی بر اینکه ما اقدامات خود را در سرکوب شعائر حسینی افزایش می دهیم، نشان می دهد مسئولان بحرین به بحران حقوق بشر در کشور توجهی ندارند و بر استمرار برخوردهای نظامی و امنیتی خود پافشاری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha