یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معصومه ابتکار

حوزه/ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استقبال از تاسیس رشته های مرتبط اسلام و محیط زیست در المصطفی و دانشگاه های کشور، گفت: المصطفی می تواند انجمن جهانی طلاب حامی محیط زیست را تشکیل دهد و به تبیین الگوهای صحیح زیست محیطی در عرصه های پژوهشی و دینی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معصومه ابتکار عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی که در جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به اینکه المصطفی در ارائه نظریه های فکری انقلاب اسلامی ایران موثر است، اظهار داشت: امروز کار مهمی از سوی این نهاد برای ارائه معارف دینی صورت می گیرد.

وی افزود: دانش آموختگان این نهاد در معرفی معارف دینی و انقلاب اسلامی در دنیا نقش مهمی ایفا می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحران هایی که جهان را تهدید می کند، گفت:  خشونت گرایی و افراط یکی از بحران های جهان است که منطقه خاورمیانه را بیش از گذشته تهدید می کند.

ابتکار با بیان اینکه تهدیدات زیست محیطی یکی دیگر از بحران های جهان است، ابراز داشت: سازمان ملل سازوکار جدیدی را برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی طراحی می کند.

وی با اشاره به گرم شدن زمین، افزود: امروز متاسفانه ایران نیز گازهای گلخانه ای تولید می کند که در گرم شدن زمین موثر است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه موضوع محیط زیست از اولویت های مهم دنیا   تلقی می شود، ابراز داشت: امروز مسئله محیط زیست در دنیا مورد توجه و بحث است. 

ابتکار با بیان اینکه بحران آب در آینده نزدیک به یکی از مسائل مهم جهان تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: ما متاسفانه علی رغم وجود معارف دینی در عمل کردن به این مبانی عظیم در زمینه محیط زیست غفلت کرده ایم.

وی بر لزوم تبیین واقعیات معارف دینی در زمینه محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید رفتار و نگرش ها اصلاح شود تا مردم حافظ محیط زیست شوند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه محیط زیست سالم حق مسلم مردم است، ابراز داشت: دولت به مسئله محیط زیست توجه بسیاری داشته و بیشترین رویکرد دولت تنظیم سیاست هایی است که سریعتر به نتیجه دست یابد.

ابتکار با استقبال از تاسیس رشته های مرتبط اسلام و محیط زیست در المصطفی و دانشگاه های کشور، اظهار داشت: المصطفی می تواند با همکاری سازمان محیط زیست در عرصه تحقیقات و پژوهش به ایفای نقش بپردازد.

وی افزود: المصطفی می تواند انجمن جهانی طلاب حامی محیط زیست را تشکیل دهد و به تبیین الگوهای صحیح زیست محیطی در عرصه های پژوهشی و دینی بپردازد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر لزوم ارائه الگوی رفتاری صحیح از سوی المصطفی تاکید کرد و گفت: دو نهاد اشتراکات بسیاری دارند و حوزه امروز توجه خوبی به مسائل محیط زیست دارد.

ابتکار در پایان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی با موضوع محیط زیست در اوایل سال آینده که با همکاری سازمان ملل در تهران برگزار خواهد شد، ابراز داشت: المصطفی می تواند پیش از برگزاری این همایش، پیش نشستی در رابطه با محیط زیست برگزار کند و این مسئله، فرصتی برای طرح مسائل و بیان موضوعات و جریان سازی خواهد بود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha