پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ استادیار دانشگاه معارف اسلامی گفت:در جامعه اسلامی سبک زندگی به طور عام و سبک زندگی سیاسی به طور خاص باید بر اساس آموزه های اسلام ترسیم شود، لذا تا زمانی که این آموزه ها به سبک زندگی تبدیل نشود نمی تواند در مقابل سبک زندگی غربی به تقابل بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حسینی ارجینی، امروز در همایش «سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر»، گفت: استعمارگران برای سیطره بر کشورهای اسلامی تلاشی بسیار نمودند تا مسلمانان را از توجه به امور سیاسی و اجتماعی بازدارند و با کمک روشنفکران سکولار و حاکمیت های استبدالی وابسته، پروژه سکولاریسم را بر جهان اسلام تحمیل کردند.

وی افزود: آنها اسلام را مانند مسیحیت منحصر در امور معنوی فردی معرفی کردند و به مرور سبک زندگی غربی را در جوامع اسلامی گسترش دادند.

استادیار دانشگاه معارف اسلامی گفت: که همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند اسلام دین سیاست است و هر کس که دین را از سیاست جدا بداند، نه دین را شناخته است و نه سیاست را؛ از این رو در جامعه اسلامی سبک زندگی به طور عام و سبک زندگی سیاسی به طور خاص باید بر اساس آموزه های اسلام ترسیم شود و تا این آموزه ها تبدیل به سبک زندگی نشود نمی تواند در مقابل سبک زندگی غربی به تقابل بپردازد.

ارجینی بیان کرد: در این جا باید این سوال پاسخ داد که آیا می توان طبق آموزه های اسلامی اصول را استخراج کرد که بر اساس آن سبک زندگی سیاسی اسلامی را ترسیم کرد.

وی افزود: در پاسخ به این سوال، به نظر می رسد مهم ترین اصول برای سبک زندگی سیاسی اسلامی عبارتند از تبعیت از امام جامعه، شناخت جریان ها و داشتن بصیرت، مشارکت فعال در عرصه سیاسی، ایستادگی و مقاومت، پرهیز از اعتماد به جریان نفاق داخلی و استکبار خارجی، داشتن روحیه انقلابی و جرات طرح ایده ها و دفاع از آن.

استادیار دانشگاه معارف اسلامی گفت: اگر جامعه اسلامی بر اساس این اصول رفتار کند و در حقیقت سبک زندگی سیاسی اسلامی تحقق یابد، افراد جامعه اسلامی افرادی فعال در عرصه امور سیاسی و اجتماعی خواهند بود و جامعه اسلامی با تکیه بر این مردم می تواند در جهت تحقق اهداف و آرمان های جامعه اسلامی با تکیه بر این مردم می تواند برای تحقق اهداف و آرمان های جامعه اسلامی قدم برداشته و از بسیاری از بحران های داخلی و بین المللی عبور کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha