یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت سید الشهدا علیه السلام رحمت واسعه الهی است و ماجرای کربلای او دریایی است که به اقیانوس ابدیّت پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در مراسم عزاداری سید الشهداء(ع) که در دفتر نماینده آیت الله العظمی سیستانی، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی بر گزار شد، با اشاره به ماجرای حرّبن یزید ریاحی و بستن راه امام حسین (ع) گفت: حرّ به عنوان یکی از فرماندهان سپاه دشمن اولین فردی بود که راه را بر روی امام و اهل بیت(ع) او بست.

وی اظهارداشت: لحظه ای تفکر و ارزیابی متاع دنیوی و زندگی عقبی، حرّ را به واقعیت رساند بطوریکه رحمت واسه حضرت سید الشهداء علیه السلام شامل حالش شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: زمانی که عمرسعد متوجه هیاهو در میان سپاه خودش شد تا به خود آمد، حرّ با فرزند و تنی چند از یارانش به سپاه امام حسین(ع) گرویدند و پس از توبه و بخشش امام (ع) روانه میدان جنگ شد و خون خودش را برای فرزند پیامبر(ص) نثار کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقتل بحار مرحوم مجلسی (ره) خاطرنشان کرد: زمانیکه حرّ به زمین افتاد سر ایشان را امام حسین (ع) روی زانو گذاشت و غبار صورتش را پاک کرد، در این لحظه حضرت علی اکبر(ع) بالای سر امام ایستاده بود و حضرت از ایشان خواستند که برای حرّ مرثیه بخوان و حضرت علی اکبر(ع) این کار را کرد.

وی ادامه داد: امام حسین‏ علیه السّلام و ماجراى كربلاى او دریایى است كه به اقیانوس ابدیّت پیوسته است، آن گونه كه هرگز خشكى به آن راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: خداوند که خالق عالم است این آفرینش را بیهوده و بی هدف خلق ننموده است، اینکه هدف خداوند از این آفرینش چه می تواند باشد؛ بهترین جواب را از خود کلام خداوند در قرآن باید جستجو کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن چند تعبیر درباره علت خلق جهان و انسان دارد بطوریکه در آیه ای از قرآن چنین آمده است که آفرینش بخاطر این است تا انسانها مشمول رحمت الهی شوند، بدین جهت خلقت و برگزیدن اولیاء الهی و از جمله آنان حضرت  سیدالشهداء صلوات الله علیه می باشند که رحمت واسعه خداوند می باشند، یعنی واسطه فیض الهی بوسیله سفینة النجاة حضرت حسین علیه السلام صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم عزاداری جمعی از بیوت مراجع معظم تقلید و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha