دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نظری منفرد

حوزه/ همه چیز در جامعه تخریب شده بود به ویژه امر به معروف و نهی از منکر کاملاً رنگ باخته بود و امام حسین(ع) نیز با این هدف علیه یزید قیام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد گفت: یکی از مهمترین روش های این طایفه در برخورد با دین اسلام و تشیع، روش تهمت زدن است که این کار را از زمان پیامبر اکرم(ص) با دادن نسبت های ناروا با ایشان سعی می کردند علیه ایشان اقدام کنند.

وی افزود: در زمان امام علی(ع) با ادامه روند مذکور منجر به جنگ جمل شد به طوری که 300 نفر از بنی امیه،در این جنگ، از بصره به شام فرار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: جنگ صفین را نیز خود معاویه ایجاد کرد و با تهمت زدن به امام علی(ع) در خصوص قتل خلیفه سعی می کرد که مردم را نسبت به ایشان تحریک کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اینکه اسلام تهمت را به عنوان یک گناه کبیره  بیان می کند به این دلیل است که یک فرد بی گناه بی دلیل متضرر می شود.

وی گفت: معاویه کاری کرد تا مردم شام، تصوری کاملا ضد دینی از امام علی(ع) پیدا کنند، حتی گفت که ایشان نماز هم نمی خواند.

وی افزود: این جریان در زمان امام حسین(ع) نیز ادامه داشت و دشمنان اهل بیت(ع) سعی می کردند با جنگ تبلیغاتی امام حسین(ع) را در نظر مردم تخریب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: در همین راستا  محمد، پسردایی معاویه نیز به دست او کشته شد؛ وقتی محمد در زندان بود روزی به نزد معاویه احضار شد و گفت اگر در خط من بیایی به تو مقام می دهم، ولی اعتراف کن که علی(ع) عثمان را کشته وی نیز به معاویه گفت که تو قاتل عثمان هستی و نه علی(ع)؛ پس از این پاسخ، معاویه نیز او را کشت.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در ادامه  این جریان بیان کردند امام حسین(ع) علیه حاکم مسلمین خروج کرده و از دین و دایره مسلمانان خارج شده است، لذا خون او مباح است و با این سخنان مردم آن زمان را پشت سر خود راه انداختند.

وی گفت: امام حسین(ع) هدف خود را از این قیام، اصلاح امت پیامبر(ص) و اصلاح جامعه اسلامی ذکر کرده اند و به همین خاطر این تهمت را فرونشاندند.

وی افزود: برخی بیان می کنند مگر در زمان معاویه و یزید، جامعه اسلامی چه مشکلی داشت که ایشان می خواست آن را اصلاح کند؛ بخاری از انس بن مالک نقل می کند وی در زمان معاویه وارد شام شد، مردم شام نیز دور این صحابی را گرفتند و گفتند می خواهیم از تو حدیث بشنویم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: شخصی از انس سوال پرسید تو دوران پیامبر(ص) را درک کرده ای ، آیا آنچه پیامبر(ص) آورده همان چیزی است که امروز به آن عمل می شود؟ در این زمان انس گریست و گفت هیچ چیزی از زمان پیامبر(ص) باقی نمانده، مگر نماز که آن را نیز تضییع کردند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی امام حسین(ع) هدف خود را اصلاح امت بر می شمارد بی دلیل نیست؛ این مساله بیانگر این جریان است که چرا امام حسین(ع) با بدین شکل علیه یزید خروج کرد.

وی گفت: همه چیز در جامعه تخریب شده بود به ویژه امر به معروف و نهی از منکر کاملاً رنگ باخته بود و امام حسین(ع) نیز با این هدف علیه یزید قیام کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha