چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: مبلغان و طلاب از آیات الهی و بیان آنها در محورهای تبلیغی خود در جهت ارشاد آحاد جامعه کمک گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از لرستان، حجت الاسلام شمسی فر ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان این مطلب كه مروج و مبلغ آموزه های دین باید با قرآن انس داشته باشد ، ابراز داشت: هر انسانی با تمسک به این کتاب الهام بخش می تواند راه سعادت دنیا و آخرت راه برای خود انتخاب نماید و در آن مسیر حرکت کند. لذا مسئولیت مبلغین و روحانیون در این عرصه بسیار سنگین است چرا که مشعل دار عرصه هدایت هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای تمام ابعاد زندگی بشر دستورات ویژه ای دارد، اظهار داشت:گرچه خواندن و حفظ قرآن، عبادت و ارزش والایی دارد اما آنچه مهم است پیروی از قرآن است و باید اجرای دستورات آیات الهی را در زندگی و جامعه مشاهده کنیم و با عمل به سیره قرآن آرامش روحی و روانی برای بشر پدید می اید.

مدیر مدرسه ی علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به حدیثی گهر بار از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند:"قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار گرانبها برای سعادت شما هستند" تصریح کرد:پیامبر اسلام (ص) بارها به صراحت از تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) بعنوان راه نجاتی برای نجات نسلها نام برده اند

حجت الاسلام شمسی فر در پایان با اشاره به اینکه برنامه های حفظ،قرائت ،تفسیر و ترجمه قران کریم باید در مدارس علمیه برگزار شود گفت:طلاب باید با الگوگیری از حافظان و قاریان قرانی تلاش کنند فرهنگ قرانی و انس با ان را در جامعه نهادینه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha