جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین تاج آبادی

حوزه/ عضو هیأت علمی دانشگاه مالک اشتر گفت: امروز خوشبختانه دیپلماسی دفاعی و امنیتی کشور از امتیاز بالایی برخوردار است و باید گفت که موضوع پدافند غیرعامل در فرمایشات امام سجاد(ع) نیز آمده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسین تاج آبادی، امروز در همایش مقدماتی «پدافند غیرعامل در آموزه های دینی با نگاهی بر آیه نفی سبیل» که در سالن همایش اداره کل تبیلغات اسلامی استان قم برگزار شد به موضوع «مبانی پدافند غیرعامل در قرآن با استفاده از آیه نفی سبیل» پرداخت و گفت: پدافند بر دو نوع عامل و غیرعامل تقسیم می شود که مصداق پدافند عامل: ضد هوایی، موشک های هوا به هوا، تانک های زرهی، موشک های ساحل به دریا، خاکریز در جبهه و ... بوده و مصداق پدافند غیرعامل، استتار، پوشش، پیشگیری، ایمن سازی، فریب کاری و ... می باشد.

وی اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در صدد است که حجاب و سدی میان اهداف دشمن و این مرز و بوم قرار دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالک اشتر ابراز داشت: امروز خوشبختانه دیپلماسی دفاعی و امنیتی کشور از امتیاز بالایی برخوردار است و باید گفت که موضوع پدافند غیرعامل در فرمایشات امام سجاد(ع) نیز آمده است.

 این محقق و پژوهشگر خاطرنشان ساخت: «راهبرد»، «تاکتیک»، «اجرا» و ...، از جمله سطوح در پدافند غیرعامل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تاج آبادی با اشاره به آیه «لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»، تصریح کرد: خداوند متعال در این دین قانونی که موجب سلطه کافرین بر مسلمانان شود، بیان ننموده است.

وی بیان داشت: «لن یجعل الله» به این معناست که نه در تشریع و نه در تکوین هیچ راهی برای نفوذ کفار قرار نداده ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه مالک اشتر اظهار داشت: ما اگر سطوح پدافند غیرعامل را در راهبرد بدانیم، آیا آیه «لن یجعل الله» به ما اجازه می دهد که کافر را مشاور خود قرار دهیم؟  یا آیه ای که به ما اجازه ولایت پدر کافر بر دختر خود را نمی دهد، به ما اذن خواهد داد که مشاور خارجی برای کشور داشته باشیم؟

این محقق و پژوهشگر در پایان ابراز داشت: هرگز این آیه به ما اجازه نمی دهد که متخصصین خارجی برای مباحث مهم نظام قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha