سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سردار جلالی  پدافند

حوزه/ این مقام مسئول گفت: مباحث دینی و مذهبی در فعالیت های کشور نادیده گرفته شده و کارها، تابع تکنولوژی غربی شده و متأسفانه این تابعیت، برنامه ها و الگوها را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در همایش مقدماتی «پدافند غیرعامل در آموزه های دینی با نگاهی بر آیه نفی سبیل» که در سالن همایش اداره کل تبیلغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل، موضوعی بدیع به لحاظ مفهومی است و مخاطب چنین سازمانی، وزارتخانه ها و مجتمع های گوناگونی می باشند.

وی ابراز داشت: در گذشته توجه مناسبی به سازمان پدافند غیرعامل نشد؛ اما امروزه به آن بیشتر پرداخته می شود.

رئیس پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب درباره پدافند غیرعامل گفتند، این پدافند، مصونیت بخشی بدن انسان است که از درون مصون می کند و این مصونیت، باید بر کل پیکره کشور، مردم و دستگاه ها اجرایی و عملیاتی شود.

سردار جلالی تصریح کرد: اقدامات راهبردی و برنامه ریزی شده استراتژیک، یکی از سطوح پدافند غیرعامل می باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، بیان داشت: اطلاع حوزویان از مباحث پدافند غیرعامل و همچنین اطلاع بیشتر سازمان پدافند از مباحث دینی و استفاده آن در این سازمان، از اهداف این همایش می باشد.

رئیس پدافند غیرعامل اظهار داشت: معمولا مباحث دینی و مذهبی در فعالیت های کشور نادیده گرفته شده و کارها، تابع تکنولوژی غربی شده و متأسفانه این تابعیت، برنامه و الگو را تحت تأثیر قرار می دهد.

سردار جلالی با بیان این مطلب که مدل حکومتی مسئولان با باورهای دینی آنان متفاوت است، ابراز داشت: آن شخصی که قرارداد تلگرام را با روس ها می بندد، شخصی متدین است و شب در روضه أباعبدالله شرکت می کند؛ اما به جهت عدم اطلاع، کارهای مسلمین را به کفار واگذار کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز فقر محتوایی در فعالیت های ما وجود داشته و باید آموزه های دینی، آیات و روایات را در کارهای خود پیاده سازی کنیم.

رئیس پدافند غیرعامل تصریح کرد: امیدواریم این همایش، گامی برای همکاری تحقیقاتی و پژوهشی میان سازمان پدافند غیرعامل و بهره گیری از آموزه های دینی در پرنمودن خلأها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha