یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اربعین

حوزه/ دبیر ستاد اربعین خاتم الاوصیا(عج) با بیان اینکه باید پشتوانه روحی و معنوی مردم مقاوم و انقلابی عراق باشیم گفت: رزمندگان مقاومت عراق نیاز به تجدید قوا و تقویت روحیه مقاومت علیه استکبارجهانی دارند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام داود صالحی در اولین همایش ملی هیأت های فعال درعرصه اربعین که در مسجد مقدس جمکران برپاد شد با بیان اینکه مدیریت اربعین باید از همان مبداء حرکت شکل بگیرد گفت: برخی فکر می کنند همه برنامه ریزی ها و کارهای اربعین باید در عراق انجام بگیرد درحالی که برنامه ریزی های سفر کاروانی باید از مبداء تا مقصد باشد.

 وی با تاکید براینکه باید برای محتوا و درون برنامه های اربعین تدابیر درستی داشته باشیم گفت: سفر اربعین باید یک برنامه آموزشی و فرهنگی برای شیعیان جهان بوده و بتواند بازخورد خوبی برای جهانیان داشته باشد.

 دبیرستاد اربعین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء به ضرورت ساماندهی مدل حرکتی ، شعارها و شعائر و آرایش کاروان ها تاکید کرد کرد و گفت: بدون شک ما زیر رصد دوست و دشمن هستیم و باید از لحاظ شکلی و محتوایی و رفتاری سازماندهی مناسبی پیدا کنیم.

 وی با بیان اینکه مدیر کاروان ها نباید اعضای خود را در مقصد رها کنند گفت: باید کاری کنیم که مردم عراق و مهمانانی که هستند شور و شعور ایرانی ها را با برجستگی خاصی درک کنند.

حجت الاسلام صالحی ارتباط صمیمانه و ارزشی با موکب ها و مردم عراق را بسیار مهم و ضروری تلقی کرد و گفت: ترویج فرهنگ مقاومت و جهاد انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی میان برادران سنی و شیعه عراقی خواهد گذاشت.

 وی توجه به شهدای مقاومت عراق را مهم دانست و گفت: در عراق ۴۰ گروه مقاومت حضور دارند که در یکسال گذشته بیش از ۴ هزار شهید داده اند.

دبیر ستاد اربعین خاتم الاوصیا (عج) با بیان اینکه نباید به مسائل اختلافی و حتی شبهه دار دامن زد گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدای الحشد الشعبی عراق می تواند باب تازه ای از ارتباط عاطفی و عمیق میان مردم عراق و ملت ایران باشد.

 حجت الاسلام صالحی اربعین را محور وحدت و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید این حضور ۲۰ میلیونی با خاصیت و پرمحتوا باشد وگرنه دشمنان و ایادی آنها افسار آن را به نفع مطامع خود هدایت کرد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha