چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
فروبردن خشم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: فرو بردن خشم مهمترین و شاخص ترین درس امام کاظم(ع) برای مسلمانان، شیعیان و بالاخص جوانان است.

حجت الاسلام شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با گرامی داشت سالروز میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع)آن امام همام در فرو بردن خشم خود حتی نسبت به دشمنان نیز معروف بودند و لحظه ای خشم خود را ابراز نمی کردند، ابزار اشت بلکه تلاش می کردند با صبر و عطوفت حقایق را برای دشمنان و مخالفان ابراز کنند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه آن امام همام با سجده های طولانی و عبادت های خود اوج بندگی و تواضع را در مقابل پروردگار به نمایش گذاشتند خاطر نشان کرد: ایشان به اندازه ای تقوا و عبادت پیشه می نمودند که بخاطر زهد خود به زین المجتهدین لقب گرفتند و همواره زهد ،تواضع،صبر و کظم الغیظ بودن از بارزترین خصایص رفتاری هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

حجت الاسلام شمسی فر در ادامه افزود:  مهربانی و عطوفت با خانواده ، نزدیکان و حتی مخالفان از بارزترین ویژگی های اخلاقی امام کاظم (ع) بود.

وی انس با قرآن و تلاوت آیات الهی را نیز از جمله عبادات آن امام همام برشمرد و یادآور شد:ایشان آیات الهی را با صوت بسیار زیبا تلاوت می کردند به گونه ای که همگان نیز تحت تاثیر این لحن زیبا و گفتگوی ایشان با پروردگار قرار می گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد صبر و فعالیت های مبارزاتی را با وجود ۱۴سال تبعید و زندانی بودن در زندانهای هارون الرشید را نیز از جمله دیگر ویژگی های رفتاری امام کاظم ع عنوان کرد و افزود:آن امام بزرگوار ۱۴سال با صبر و سیاست تعلیمی و ضداستکباری خود اهداف،برنامه ها و آموزه های دین مبین اسلام را برای مردم تبلیغ و تبیین کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه محوری ترین درس مکتب امام موسی کاظم (ع) کظم الغیظ یا فرو بردن خشم است تصریح کرد:جوانان با الگوگیری از این درس مهم سعی کنند در برخورد با مشکلاتی که خشم آنها را برمی انگیزد صبر پیشه کنند و با فروبردن خشم، خود جلوی بسیاری از تبعات ناشی از خشم و عصبانیت خود را بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha