شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ اگر حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت های یکدیگر را به خوبی نشناسند، نمی توان انتظار اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد، امروز در اختتامیه نهمین هم اندیشی مدیران حوزه های استان ها و دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در خانه معلم امام سجاد(ع) مشهد، با بیان این که تکلیف های جدی تری ناظر به ظرفیت ها، مسئولیت ها، ماموریت ها و بایسته های نظام، پیش روست، گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) که در راس آن رئیس جمهور قرار دارد و روسای عالی ترین سازمان ها و مراکز علمی کشور در آن عضویت دارند، یکی از فرصت ها پیش روی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است تا برنامه ها و طرح های خود را ارائه کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش می تواند با ارائه طرح های خود به کمیسیون های تخصصی "فرهنگ و تمدن" و "علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر" شورای عالی عتف کارهای خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر این که اگر حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت های یکدیگر را به خوبی نشناسند، نمی توان انتظار اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت را داشت، گفت: یکی از اهداف عملیاتی این گونه نشست ها، توسعه ظرفیت تربیت دینی دانش آموزان، نظریه پروری و بهره گیری از نظام بین المللی است.

حجت الاسلام و المسلمین عماد همچنین با اشاره به اهمیت ارزیابی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، گفت: ارزیابی همکاری ها، در گسترش فعالیت های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاثیرگذار است و به شناسایی نقاط ضعف و قوت به لحاظ کمی و کیفی کمک می کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان اظهار کرد: با توجه به توسعه همکاری ها می توان اموری مانند تامین نیروی حوزوی برای مدارس آموزش و پرورش را بررسی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha