یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌‌الاسلام حجازی مدرسه امام باقر

حوزه/ ۲۷۰ طلبه در مدرسه علمیه امام باقر(ع) مشغول به تحصیل می باشند، قریب به نیمی از آنان در ایام اربعین راهی کربلا شده و با روحیه بسیجی در این حماسه بزرگ شرکت خواهند کرد.

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق حجازی زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج، واژه ای مقدس است و بنابر فرموده امام راحل(ره)، افتخار امت ایران بوده و می باشد.

وی ابراز داشت: بسیج توانسته است در زمان های گوناگون راه گشای مشکلات بسیاری برای کشور، ملت و دولت بوده و معضلات بسیاری را مرتفع سازد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم خاطرنشان ساخت: بسیج و بسیجیان باید همانند گذشته مطیع أمر مقام معظم رهبری بوده تا هر موقع که ایشان دستور دادند، در میدان حاضر و آماده پیاده سازی فرمایشات باشند.

این استاد حوزه با تأکید بر این که امروز بسیج باید لبیک به امام خمینی(ره) را برای  رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای تجدید کند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز بسیجیان همانند گذشته پا در رکاب أوامر ولی فقیه بوده و جان خود را نثار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی زاده با اشاره به رفتارهای اجتماعی بسیجیان، بیان داشت: همانطور که نام بسیج مقدس است، افراد و فعالیت های آنان نیز باید مقدس باشند تا وقتی جامعه به آنان نگاه می کند، الگوی ظاهری و باطنی برای مردم باشند.

وی ادامه داد: همانطور که سردمداران بسیج همانند شهید صیادها، باکری ها، همت ها و ... الگویی برای دیگران بودند، بسیجیان، امروز نیز باید راه آنان را ادامه داده و پیرو خط این عزیزان باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم با اشاره به رفتارهای شهید مدافع حرم سردار حسین همدانی، اظهار داشت: این شهید تحت فرمان امام راحل(ره) 8 سال در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در زمان حاضر نیز مطیع محض حضرت آیت الله خامنه ای بوده و 3 سال در کشور سوریه از حرم حضرت زینب(س) دفاع کردند که خدای متعال شهادت را روزی ایشان نمود.

این استاد حوزه تأکید کرد: بسیجیان ما باید از این شهدا الگوگیری کرده و راه آنان را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حجازی زاده در ادامه به برنامه های هفته بسیج مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم اشاره کرد و گفت: به دلیل تقارن هفته بسیج با ایام اربعین، نسبت به سال های گذشته برنامه های کمتری داریم؛ اما دو برنامه برای طلاب این مدرسه علمیه در نظر گرفته ایم.

وی افزود: نشست طلاب با دکتر حاتمی زاد از پیشکسوتان عرصه جنگ و جهاد، یکی از برنامه های این مدرسه علمیه در هفته بسیج می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به 270 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می باشند، ابراز داشت: قریب به نیمی از این عزیزان در ایام اربعین راهی کربلا شده و با روحیه بسیجی در این حماسه بزرگ شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha