دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ علم، میزان مقبولیت طلبگی نزد امام زمان(عج) است و اگر طلاب از درس و بحث لذت ببرند، مطمئن باشند، حضرت نیز از شما راضی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) اصفهان با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده، گفت: از دیدگاه اسلام، زن و مرد مکمل یکدیگرند و نمی توان گفت مرد نسبت به زن برتری دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که زن نقش بسیار با اهمیتی در تربیت فرزند و نسل آینده جامعه دارد، ابراز داشت: آیه « َتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقاً قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَـذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ/ خداوند ، او [ مریم ] را به طرز نیکویی پذیرفت و به طرز شایسته ای، ( نهال وجود ) او را رویانید (و پرورش داد ) و کفالت او را به «زکریا» سپرد. هر زمان زکریا وارد محراب او می شد، غذای مخصوصی در آن جا می دید. از او پرسید: «ای مریم! این را از کجا آورده ای؟!» گفت: این از سوی خداست. خداوند به هر کس بخواهد، بی حساب روزی می دهد (آل عمران/ 37» صریحاً به برتری مقام زن در نزد خداوند اشاره می کند، زیرا هنگامی که مادر حضرت مریم نذر می نماید، خداوند نذر او را به بهترین شکل قبول می کند در حالی که فرزند وی دختر بود و از جنس مذکر نبود که عده ای اشکال کنند برتری پسر بر دختر وجود دارد.

وی با تاکید بر این که خواهران طلبه می توانند زمینه های بسیاری در جهت سربازی امام زمان(عج) داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر طلبگی مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد، به طریق اولی از شما قبول خواهد شد، چرا که ویژگی زن بودن شما، این سیر کمالی را تقویت می نماید.

آیت الله حائری شیرازی خطاب به بانوان طلبه تصریح کرد: علم، میزان مقبولیت طلبگی نزد امام زمان(عج) است و اگر از درس و بحث لذت ببرید، مطمئن باشید، حضرت نیز از شما راضی خواهند بود.

وی در پایان گفت: انسان باید نفس خویش را پند دهد، چرا که اگر کسی نتواند خودش را موعظه کند، هیچ گاه نمیتواند دیگران را پند و اندرز دهد تا تقوا و مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha