شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: کسب علم و دانش و مجهز شدن به سلاح بصیرت به همراه خستگی ناپذیری در مسیر ولایتمداری از نیازهای عصر حاضر برای طلاب و روحانیون است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در همایش پرچمداران دین و اندیشه که به مناسبت هفته بسیج و با حضور علما، روحانیون و طلاب حوزه علمیه و مسئولین استانی درمحل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک هفته بسیج بر بسیجیان طلاب و روحانی اظهارداشت: بسیج و مسئله مشارکت آحاد مردمی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی که به فرمان امام راحل در سال 57 پایه گذاری شد، با هدف حفظ انقلاب و پاسداری از حکومت نوپای اسلامی تشکیل و روز به روز بالنده تر و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی حرکت می کند.

وی افزود: آنچه که امروز به عنوان بسیج شاهد آن هستیم، شجره طیبه ای است که امام خمینی(ره) نهاد آن را از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) و از آیات الهی گرفته است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: بسیج عمومی در آیات عدیده و احکام دینی مورد تاکید قرار گرفته که امام راحل با کیاست و بصیرت خویش شجره طیبه بسیج را تدبیر نمودند و با غرس و آبیاری این نهاد مخلص توانستیم در برهه های مختلف برای صیانت از ارزش های اسلامی بهره مند شویم.

وی بسیج طلاب را از نعمات ارزنده جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: کسب علم و دانش و مجهز شدن به سلاح بصیرت به همراه خستگی ناپذیری در مسیر ولایتمداری از نیازهای عصر حاضر برای طلاب و روحانیون است تا بسیجی وار در برابر هجمه ها و تهدیدهای دشمن ورود کرده و  در مقابل آن ایستادگی نمایند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با دشمن شناسی و بصیرت افزایی، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم که بارها توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تذکر داده شده است، مقابله و شناخت راه های نفوذ تفکرات انحرافی است که در حوزه های شیعه و سنی خواهران و برادران توسط سرمایه گزاری های بلند مدت دشمن برای خادمان، مسئولین و تربیت یافتگان نظام اسلامی پیش بینی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، حفظ آمادگی فکری و علمی علما و روحانیون را لازم و ضروری دانست و افزود: محور اصلی روحانیت بایستی قرآن کریم و آیات الهی باشد چراکه محور اساسی و نهایی پیامبر اکرم(ص) ترویج ارزش های کتاب وحی بوده است.

وی افزود: در عصر کنونی، عالم دینی بایستی به قرآن کریم مسلط باشد تا بتواند به وظیفه طلبگی و تبلیغی خویش  در راستای ترویج شعائر دینی به خوبی جامه عمل بپوشاند و  چنانچه عالم و مبلغی به قرآن کریم تسلط کامل نداشته باشد توانایی حرکت در مسیر تحقق رسالت پیامبراکرم(ص) را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha