دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: مشکل ما این است که برخی کشورهای عربی نفتی با گروهی از داخل لبنان در ارتباط هستند و رهبران این گروه حق وتوی آنها را در مسائل داخلی لبنان پذیرفته اند و پیرو دستورات آنها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اجازه نمی دهیم کشورهای بیگانه سرپرست لبنان باشند و اجازه نمی دهیم کسانی بخواهند ما را اسیر کشورهای عربی نفتی بکنند، بلکه ما در هر صورت با نظر مردم موافقیم.

وی از گروه های لبنانی خواست از پیروی و سرسپردگی جهات خارجی دست بردارند و گفت: مشکل ما این است که برخی کشورهای عربی نفتی با گروهی از داخل لبنان در ارتباط هستند و رهبران این گروه حق وتوی آنها را در مسائل داخلی لبنان پذیرفته اند و پیرو دستورات آنها هستند.

معاون دبیرکل حزب الله از تمام گروه های لبنانی خواست به قانون اساسی و معاهده طایف که مورد قبول همه است احترام بگذارند و این گونه نباشد که هر گروهی راه خود و منافع خود را در پیش بگیرد که این کار موجب پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فقط سخنان برخی گروه ها ملی گرایانه باشد کافی نیست، بلکه آنها باید در رفتار و عملکرد خود ملی گرا و میهن دوست باشند و اگر این گروه ها واقعا لبنانی هستند و طایفی نیستند پس چرا خبری از انتخابات پارلمان نیست؟ چرا با هم در مورد انتخاب رئیس جمهور متناسب با نظر مردم به توافق نمی رسیم؟

نعیم قاسم افزود: از مجاهدان مقاومت و حزب الله نیز تشکر می کنیم و اعلام می کنیم که لبنان امروز با وجود تمام مشکلات منطقه و سوریه به برکت جهاد و مقاومت آنها زنده است و آنها بودند که شر فتنه تکفیری ها را از کشور دور کردند و اجازه ندادند آنها وارد لبنان شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha