جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش بهترین دانش و متون آموزشی را متون برگرفته از آموزه‌های وحیانی برخواسته از مکتب اهل بیت(ع) دانست و بر همکاری بیشتر حوزه در تولید محتوای آموزشی با سازمان سواد آموزی تأکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، بعد از ظهر امروز در اولین هم اندیشی دبیرخانه منطقه ای محتوای آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی در قم به جایگاه عالم و علم در قرآن کریم اشاره کرد وگفت: خدای متعال جایگاه با ارزشی برای اهل علم و عالم دینی قائل است تا جایی که یکی از شعارهای اسلام همین اهمیت علم و عالم می باشد.

دبیرستاد همکاری های حوزه¬های علمیه و آموزش و پرورش بر همکاری بیشتر حوزه با آموزش و پرورش و به خصوص نهضت سواد آموزی برای تولید محتوای آموزشی کتاب ها تأکیدکردو اظهار داشت: آموزه‌های وحیانی و دینی مناسب، بهترین محتوای آموزشی برای دانش آموزان و جوانان در دوران تحصیلی و آموزشی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از مهمترین وظائف مسؤلین متون آموزشی، تولید محتوای آموزشی بر اساس آموزه های وحیانی و اسلامی است و بهترین قشر در این عرصه حوزه و فضلای حوزه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید بر اینکه درحوزه ظرفیت های بسیار خوبی برای انتقال پیام و ایجاد رغبت مردم به سوی علم، بخصوص علوم ارزشی و دینی و علم متکی به علوم وحیانی وجود دارد، بیان داشت: تجربه نشان داده در هر مکانی طلاب و فضلای حوزه وارد شده اند توانسته اند کارهای بسیار خوب و تأثیر گذاری انجام دهند.

وی گفت: این امر می طلبد مسؤلین مناطق مختلف محتوای آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، همکاری بیشتری با حوزه و طلاب اهل علم و مبلغین مناطق مختلف داشته باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علم های مختلفی وجود دارد و باارزش ترین علم ها، دانشی است که انسان را به کمال و سعادت رهنمود سازد و از گمراهی نجاد دهد، افزود: اگر چه به همه علوم، علم گفته می شود ولی این طور نیست که همه علوم مفید و ارزشمند باشند.

وی گفت: علمی که برگرفته از کلام ارزشی و مکتب نورانی اهل بیت(ع) باشد نجات دهنده، حقیقی و ایجاد نور می کند و حتی در قیامت هم همراه با انسان خواهد بود.

دبیرستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان انقلاب و بعد آن اگرچه تلاش های زیادی برای با سواد کردن جامعه صورت گرفته ولی کافی نبوده، افزود: متأسفانه با همه تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب بر ریشه کنی بی سوادی در کشور داشتند، هنوز می بینیم این مشکل وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان تاکید کرد: باید برای ریشه کن کردن بی سوادی در کشور آسیب شناسی دقیق و برنامه ریزی هدف دار انجام داد و این نیازمند به همکاری بیشتر از سوی مسؤلین زیرربط است.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha