پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اعرافی

حوزه / عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بودجه‌های گزافی که در تقابل با اندیشه‌های اسلام ناب صرف می‌شود گفت: نابرابری امکانات از ابعاد گوناگون وجود دارد، ولی قدرت نرمی که اندیشه الهی و مهدوی از آن برخوردار است، نابرابری را جبران می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی،  در دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن، با بیان این که مقوله مهدویت، همانند عاشورا، برد راهبردی و ممتازی در جهان دارد و آموزه‌ای حماسی است، بیان کرد: علی رغم فتنه‌های وهابیت و گروه‌هایی مانند داعش و نیز پشتیبانی بین‌المللی از آنها، اندیشه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و تفکر مهدویت همچنان رو به رشد و تعالی است و جذابیت‌ خدایی دارد و پیوسته می‌درخشد.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به بودجه‌های گزافی که در تقابل با اندیشه‌های اسلام ناب صرف می‌شود، تصریح کرد: نابرابری امکانات از ابعاد گوناگون وجود دارد، ولی قدرت نرمی که اندیشه الهی و مهدوی از آن برخوردار است، نابرابری را جبران می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امید را از مفاهیم نهفته در مهدویت برشمرد و گفت: برای درخشش مهدویت، تولید فکر متناسب با جهان داخل و بیرون مهم است؛ همچنین باید به تولید محتوا و نیز تنوع و تکثر رسانه‌ای اهمیت داد.

وی، ضمن تأکید بر متناسب‌سازی محتوا با پرسش‌هایی که وجود دارد، اظهار داشت: تقابل با عرصه بین‌الملل، دو صورت دارد: یکی، ما اطلاعاتمان را در زمینه‌های مورد نیاز به شما بدهیم و دیگری، دوستان شما بیش از پیش با واقعیت‌ها روبه‌رو شوند.

حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی ، با بیان این که جامعةالمصطفی بر مقوله مهدویت تأکید می‌ورزد، ابراز کرد: در این باره، جامعة‌المصطفی کارهای گوناگونی، مانند اجرای برخی دوره‌ها، تدوین درس مهدویت، برگزاری کارگروه‌ها و نشست‌ها و... انجام داده است

 وی ادامه داد: ما همچنان آمادگی داریم که سالانه، پیشنهادها و مجموعه موضوعاتی به ما بدهید تا براساس آن، پایان‌نامه هایی تدوین شود. در سبد پایان‌نامه‌های المصطفی، جایی برای پایان‌نامه‌های مربوط به مهدویت وجود دارد، ولی لازم است مدیریت و سامان‌دهی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان ساخت: می‌توان مجموعه‌‌هایی با محتوای مناسب، متناسب با گروه‌های مختلف سنی و تحصیلی تولید و آنها را به زبان‌های مختلف ترجمه کرد. در این عرصه، جامعة‌المصطفی می‌تواند به پیشبرد کار کمک کند.

رئیس جامعةالمصطفی، ترجمه کتاب‌های تولید‌شده در مؤسسه آینده روشن را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری المصطفی و مؤسسه عنوان کرد و اظهار داشت: جامعة‌المصطفی می‌تواند دریچه‌ای برای نهادهای مستقر در  قم به جهان باشد. افزون بر آنچه گفته شد، جامعة‌المصطفی می‌تواند در حوزه‌های تربیتی نیز با مؤسسه آینده روشن همکاری نماید.

خاطرنشان می‌شود حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی نیز نشریات مؤسسه را نیز نیازمند کمک المصطفی دانست و ابراز کرد: المصطفی در صورت تمایل می‌تواند این نشریات را برای کارکنان، طلاب و خانواده‌هایشان مشترک شود.

وی افزود: کمک المصطفی به اعزام برخی از استادان مؤسسه با خارج کشور، می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری باشد.

در ادامه این دیدار، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری، معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی، همکاری جامعةالمصطفی و مؤسسه آینده روشن را در زمینه آموزش‌های کاربردی در ایران را مؤثر و مفید دانست و بر توانایی المصطفی در ترجمه مجلات این مؤسسه صحه گذاشت و آن را برای خانواده‌های طلاب غیرایرانی لازم برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز با اشاره به فعالیت‌ گروه مهدویت در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی و امکان تعامل دوطرفه، پیشنهاد کرد که تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های همکاری امضا شود تا سطح تلاش‌ها ارتقا یابد و به نتایج درخشان‌تری منجر شود.

وی همچنین ابراز کرد: می‌توان از بین نهصد اثری که پژوهشگاه برای آماده‌سازی در دستور کار دارد، آثار مربوط به مباحث مهدویت را برگزید و مقالاتی از آنها استخراج کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha