سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کودکان زندانی بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین ضمن اعلام همبستگی و همدردی با تمام مشکلات مربوط به نقض حقوق کودکان در منطقه و جهان در مورد وضعیت نابسانان کودکان بحرینی به ویژه در مورد رواج بازداشت خودسرانه و غیر قانونی کودکان توسط رژیم آل خلیفه اظهار نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مرکز حقوق بشر بحرین از مسئولان بحرین خواست هرچه زودتر کودکان زندانی بحرینی را که تعداد آنها تا کنون 347 نفر می باشد آزاد کنند و تابعیت کودکانی را نیز که به واسطه فعالیت انقلابی پدرانشان از آنها سلب شده به آنها بازگردانند.

این مرکز در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی کودک خواستار ضمانت آموزش و درمان پزشکی و امنیت روانی برای کودکان زندانی بحرین شد و افزود: دولت و دستگاه قضائی و دستگاه اجرایی و مراکز اجتماعی و سازمان های مربوط به کودکان باید برنامه ای ویژه برای رعایت حقوق کودکان داشته باشند.

در این بیانیه آمده: همچنان بسیاری از کودکان بحرینی از سال 2011 در زندان به سر می برند و با خشونت با آنها رفتار می شود و حقوق آنها به عنوان کودک نادیده گرفته می شود و در معرض انواع شکنجه ها و بدرفتاری قرار دارند و این نوع رفتار با تمام معاهدات بین المللی حمایت از حقوق کودکان منافات دارد.

مرکز حقوق بشر بحرین ضمن اعلام همبستگی و همدردی با تمام مشکلات مربوط به نقض حقوق کودکان در منطقه و جهان در مورد وضعیت نابسانان کودکان در بحرین به ویژه در مورد رواج بازداشت خودسرانه و غیر قانونی کودکان توسط رژیم آل خلیفه اظهار نگرانی کرد و افزود: از ماه فوریه 2015 تا کنون 100 کودک به صورت غیر قانونی و خودسرانه بازداشت شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha