جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

حوزه/ استاد حوزه مهربانی و روابط عاطفی مردم عراق و استقبال آنها از زائران حسینی با روی گشاده را از جلوه های فرهنگ شیعی برشمرد وگفت: این ها باید فرهنگ سازی و نهادینه سازی شود تا این روابط حسنه و احسان و گذشت در میان مردم حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به حضور ده ها میلیونی زائران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین اظهار داشت: اگر بخواهیم میلیاردها تومان هزینه کنیم تا جمعیتی این چنینی را به خیابان آورده و اجتماع عظیمی را فراهم کنیم، نمی توانیم. تنها عشق به امام حسین علیه السلام است که این جمعیت میلیونی را در کنار هم جمع می کند

وی این اجتماع بزرگ را نشان دهنده ظرفیت بزرگ عشق مذهبی عنوان کرد که باید از آن به درستی استفاده شود، تصریح کرد: این ظرفیت عظیم باید مدیریت شود. باید با برنامه های متنوع از ظرفیت آن به عنوان فرصت استفاده شود.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی با بیان این که اگر این جمعیت هر کدام اندازه قطره ای کار انجام دهند، دریایی خروشان به وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: باید از این اجتماع عظیم در جهت نشر اخلاق استفاده شود و نگذاشت بد اخلاقی در این عرصه وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید بگذاریم اخباری از این حرکت بزرگ شیعی مخابره شود که اصل این حرکت و بزرگی آن را زیر سؤال ببرد. این حرکت باید نمایش وحدت باشد و ازاین اجتماع اخلاق منتتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان خاطرنشان کرد: جهانیان این اجتماع بزرگ را تماشا می کنند و قدرت اسلام وتشیع را به ویژه می بینند و روی آن قضاوت می کنند. باید بسیار مراقب باشیم که فرهنگ تشیع و اخلاق اسلامی و وحدت و همدلی و همزمانی در آنجا منتشر شود.

وی مهربانی و روابط عاطفی مردم عراق و استقبال آنها از زائران حسینی با روی گشاده را از جلوه های فرهنگ شیعی برشمرد و تصریح کرد: این ها باید فرهنگ سازی و نهادینه سازی شود تا این روابط حسنه و احسان و گذشت که ارزش های اخلاقی حسینی و عاشورایی است، در طی سال در میان مردم حاکم باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha