دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استا قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: امروز نباید تنها به فکر عضویت در هیئت علمی بود، بلکه باید در مقابل منفی بافی های دشمن از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی، به آگاه سازی نسل جوان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، امروز در مراسم نکوداشت آیت الله معصومی که در دوره های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری بوده است، در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، با بیان این که باید دیدگاه نهادهایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها تغییر کند و جوانان را به موضوع های اصلی اسلامی جهت دهند، ابراز داشت: یکی از این کارها توجه و آشنایی آنان با قرآن و نهج البلاغه و حتی رسیدگی به نمازخانه و کتابخانه هاست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از معضل بیکاری افراد باسواد به علت نداشتن شجاعت و صرف علم آموزی در حد محفوظات گفت و اظهار داشت: این امر تنها برای دریافت مدرک کاربرد دارد، در حالی که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید تولید علم داشت، نه این که فقط تعدادی مقاله تولید شود.

وی خطاب به استادان دانشگاه، گفت: نباید تنها به فکر عضویت در هیئت علمی بود، بلکه باید در مقابل منفی بافی های دشمن از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی، به آگاه سازی نسل جوان پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به کاهش میزان آمار ازدواج در بین جوانان و نسل دانشگاهی امروز، تسهیل امر ازدواج و ترویج این امر خیر را از دیگر وظیفه های مسئولان و استادان دانشگاه ها دانست.

وی همچنین از برخی فعالیت های قرآنی که تنها برای کاری مانند ثبت در نهادی همچون یونسکو انجام می شود و باعث از بین رفتن سرمایه ملی است، انتقاد کرد.

این مفسر قرآن همچنین، با اشاره به ارزشمندی علم به عنوان یکی از عناصر بزرگی و والایی انسان، ابراز داشت: البته با توجه به این که قرآن به بزرگ بودن انسان اشاره می کند، باید توجه داشت که علم زیاد به تنهایی موجب بزرگی نیست، بلکه فرهنگ و نگاه به افراد پایین تر، باعث بزرگی می شود.

وی به درک صحیح و ارزش علم حتی در پیری اشاره و خاطر نشان کرد: آیت الله معصومی از جمله کسانی است که وزن علمی بسیار بالایی داشته و انسان بزرگی است.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha