دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هفته پژوهش دارالحدیث

حوزه/ همایش حدیث پژوهش و سومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر همزمان با هفته پژوهش، در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  مراسم  اختتامیه  ششمین همایش حدیث پژوهش در راستای تقویت جنبه های پژوهشی، ارتقاء توانمندی های علمی دانشجویان و اساتید، حمایت از تحقیقات و تألیف و تولید آثارعلمی و قرآنی با حضور آیت الله ری شهری، رئیس موسسه و دانشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام  دانشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار قائم مقام ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث، در تالار علامه مجلسی(ره) موسسه دارالحدیث برگزار شد.

در بخش نخست این همایش استاد مصطفی دلشاد تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و مدیر گروه نهج البلاغه پردیس تهران در خصوص پژوهش و فضای آن سخنرانی کرد و به موضوع شخصیت پژوهش پرداخت و گفت: شخصیت پژوهش بر چهار عنصر تکیه دار که شامل علم، فن، هنر و عشق می باشد همچنین در خصوص مراحل تربیت و پرورش یک محقق ناب و مفید در سطح جامعه به ارائه سخن پرداخت.

در ادامه  حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، معاون پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گزارشی از اهداف، مراحل و روند برگزاری این همایش ارائه کرد.

در بخش دیگر از این همایش سه نفر از دانشجویان برگزیده دانشگاه به ارائه مقاله های علمی خود پرداختند.

در ادامه همایش آیت الله ری شهری، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث  سخنرانی کرد. و همچنین  حجت الاسلام والمسلمین  برنجکار از وضعیت پژوهش در پژوهشگاه قرآن و حدیث گزارشی ارائه نمود.

 خاطرنشان می شود: در خاتمه این همایش از ارائه کنندگان مقالات برتر و دکتر مصطفی دلشاد تهرانی، چهره برتر پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث و همچنین سه نفر از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث با اهدای تندیس و لوح یاد بود تجلیل و قدردانی شد.

شایان ذکر است در این همایش تعداد ۱۲۰ مقاله ارائه شده که پس از ارزیابی و داوری آن ها توسط استادان دانشگاه قرآن و حدیث، نفرات برتر در چهار عرصه تفسیر، حدیث، کلام، اخلاق و نهج البلاغه معرفی شدند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha