دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 364350
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
امام علی(ع)

حوزه/ هفتمین همایش ملی سیره علوی، با حضور اساتید و محققین حوزوی و دانشگاهی، در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، رئيس دانشگاه پیام نور استان لرستان در حاشیه این همایش، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر سال همایش سیره علوی با همت و محوریت نماینده ولی فقیه در استان، توسط یکی از دانشگاههای لرستان برگزار می شود، گفت: امسال میزبانی این همایش به دانشگاه پیام نور استان لرستان واگذار شد.

محمد رضا جعفری با بیان این که شرکت کنندگان مقالات خود را در محورهای حاکمیت مردم در سیره علوی، جایگاه همدلی و هم زبانی در سیره علوی، موانع همدلی در سیره امیرالمومنین(ع)،نقش امام علی(ع) در همدلی و هم زبانی و رسالت متقابل امام و امت در ایجاد همدلی تالیف نموده اند، تصریح کرد: در این همایش علاوه بر سخنرانی شخصیت های حوزوی،  از کتابی که مجموعه مقالات برگزیده این همایش در آن چاپ شده است، رونمایی شد.

وی همدلی و هم زبانی دولت و ملت در عهد نامه مالک اشتر، همگرایی و قاطعیت در سیره علوی، آزاد اندیشی د ر سیره علوی، خرد جمعی و تضارب آراء در سیره علوی، تجلی وحدت در حکومت علوی و نقش سیاست گذاری و برنامه ریزی حکومت در همدلی و هم زبانی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha