دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام غفاری پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) با تاکید بر این که تسلط بر تاریخ اسلام برای تبیین تاریخ دفاع مقدس امری ضروری است، گفت: نقش روحانیت تحت عنوان مبلغین راهیان نور غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام رضا غفاری پور، در همایش آموزشی مبلغان راهیان نور  که در سپاه استان اصفهان  برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب بر اساس فرمایش امام راحل با هدف دفاع از انقلاب در مراکز حوزوی و ارگان‌ها و همچنین پشتوانه اعتقادی و معنوی برای ارتش بیست میلیونی شکل گرفت.

وی با بیان این که از جمله رسالت‌های خطیر روحانیت و به ویژه بسیج طلاب بر اساس تعریف سازمانی دفاع از باورهای دینی و ارزش های اسلامی  و تعمیق ان در سطوح جامعه است، گفت: در حال حاضر حدود 18 هزار طلبه خواهر و برادر عضو بسیج طلاب هستند. البته ما معتقد هستیم که هر طلبه ای که برای تحصیل علوم حوزوی  وارد حوزه علمیه می‌شود بسیجی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)  افزود: یکی از افتخارات بسیج طلاب داشتن ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است، و بر این اساس همواره بر تکیه بر این ظرفیت برنامه‌های جهادی خود را در راستای خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی دشمن انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت حضور طلاب بسیجی در سطوح مختلف همچون اردوهای جهادی، حلقه‌های صالحین و اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: برای تبیین تاریخ دفاع مقدس که نشأت گرفته از کربلای حسینی است، قطعا نیازمند راویان و مبلغینی هستیم که مسلط به مبانی دینی و اسلامی باشند و قطعا هیچ قشری جز روحانیت لایق این امر نیست.

حجت الاسلام غفاری پور ابراز داشت: نقش مبلغین روحانی در امر تعمیق معارف دینی در اردوهای راهیان نور برای نسل نوجوان امری ضروری و حیاتی است؛ یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در امر راهیان نور ایجاد زمینه لازم برای زیارت با معرفت است، که قشر روحانیت در این امر بهترین عملکرد را می توان داشته باشد.

وی هم چنین  در پایان از برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان در هشتم بهمن‌ماه خبر داد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha