جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حامد نیکزادیان / مرکز خدمات حوزه

حوزه/ معرفی جایگاه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و شرح وظایف و خدمات آن برای مسئولین استانی و طلاب و روحانیون، بررسی و اطلاع از نیازها و مشکلات حوزویان در ارتباط با مأموریت مرکز، دیدار با علمای برجسته و خدوم استانی و تکریم آنان بخشی از اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات است.

حامد نیکزادیان مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برنامه سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات، بیان کرد: پایان آذرماه همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) رئیس مرکز خدمات و جمعی از مدیران ارشد این مرکز وارد منطقه کاشان می‌شوند و با طلاب و روحانیون شهرستان کاشان و پنج شهر حومه دیدار خواهند کرد.

وی ایجاد یک حرکت جدید علمی در حوزه‌های علمیه با تشویق ممتازین تحصیلی و اساتید و مدیران موفق را یکی از اهداف سفرهای استانی عنوان کرد و گفت: معرفی جایگاه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و شرح وظایف و خدمات آن برای مسئولین استانی و طلاب و روحانیون، بررسی و اطلاع از نیازها و مشکلات حوزویان در ارتباط با مأموریت مرکز، تشویق و قدردانی از مدیران، اساتید، طلاب و روحانیون در زمینه‌های (تدریس، تحصیل، تبلیغ، تحقیق و تألیف) و دیدار با علمای برجسته و خدوم استانی و تکریم آنان از دیگر اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات است.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه در این سفرها ارتباط نزدیک و عاطفی بین مدیران ارشد و جامعه هدف این مرکز برقرار می‌شود تصریح کرد: شناسایی و استفاده از پتانسیل‌های موجود استانی، ارزیابی وضعیت مراکز استانی و همکاران در ارتباطات حوزوی و استانی، اطلاع از نقاط قوت و ضعف سازمانی در صف و بررسی راه‌کارهای تقویت کارهای مثبت و برون رفت از نقاط ضعف سازمانی، حضور مدیران ارشد سازمان در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی و ثبت و انتقال تجربیات موفق مراکز استانی به استان‌های دیگر جهت الگوبرداری، از دیگر اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات است.

وی با اشاره به بازخوردهایی که شش سفر قبلی ، ادامه داد: شش سفر قبلی آثار بسیار مثبتی به همراه داشته و با توجه به گزارش های رسیده در حین و بعد از سفر، نشان از بازتاب مثبت و برکات این سفرها بوده است.

نیکزادیان با بیان اینکه سفرهای استانی برای چهار گروه در هر استان ثمراتی به همراه داشته است گفت: گروه اول همکاران استانی در مراکز استانی بودند که از این سفرها استقبال کرده و سعی داشتند که این سفرها به بهترین شکل انجام شود و بدین‌ وسیله توانستند بسیاری از مسائل و مشکلات خود را با رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات در میان بگذارند.

وی بیان کرد: گروه دوم که از این سفرها راضی بوده و خواستار تکرار این سفرها شدند مدیران، مسئولین، اساتید و شخصیت‌های حوزوی استان‌ها بودند.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه گروه سوم استقبال کنندگان از این سفرها عموم طلاب و روحانیون و کسانی بودند که مشغول تبلیغ و تحصیل و تدریس هستند ابراز داشت: گروه چهارمی که دیدار و نشست صمیمی با آنها صورت می‌گیرد رؤسا و مدیران ادارات کل حوزوی و دولتی در استان می‌باشد که در هر استان با مرکز خدمات در ارتباط هستند، این دیدار در استان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار برگزار و تجربه شد و دارای آثار مثبتی بود و قرار شد در دیگر استان‌ها نیز تکرار شود.

وی بیان کرد: پس از گذشت یک ماه از هر سفر، بازخورد این سفر از هر مدیر استانی گرفته می‌شود و با توجه به بازخوردهای صورت گرفته از سفرهای قبلی و با وجود اینکه تأکید می‌شود، اگر بازتاب منفی و ضعفی داشته است حتما به ما منتقل شود تا برای سفرهای بعدی اصلاح گردد، ولی تاکنون تمامی بازخوردها مثبت بوده و درخواست تکرار سفر را داشته‌اند.

نیکزادیان اذعان داشت: هرچقدر در اجرای این طرح جلوتر می‌رویم به اصل و شکل کار بیشتر امیدوار می‌شویم و بنا داریم که ان شاءالله در سال تحصیلی جاری بتوانیم غیر از کاشان، شش سفر دیگر را تا پایان سال تحصیلی جاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای سفر رئیس مرکز و هیئت همراه به استان‌ها دعوت‌هایی از بسیاری از مدیران استانی صورت گرفته است ولی برای این سفر شرایط و اولویت‌هایی را باید در نظر گرفت که به تناسب آنها برنامه‌ریزی می کنیم و سفر بعدی به استان خراسان جنوبی خواهد بود.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان ها با اشاره به برنامه سفر رئیس مرکز خدمات به کاشان بیان کرد: روز دوشنبه رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه وارد کاشان می‌شوند و برنامه به این صورت است که چهار تیم از طرف رئیس مرکز به شش شهر مختلف اعزام می شوند و با طلاب و روحانیون 16 مدرسه علمیه از نزدیک دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های رئیس مرکز دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان خواهد بود افزود: حضور در گلزار شهدا و دیدار با سه تن از علما و شخصیت‌های برجسته حوزوی و روسا و مسئولین ادارات و مراکز حوزوی و دولتی که با مرکز در ارتباط هستند و همچنین دیدار با ائمه جمعه منطقه کاشان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

نیکزادیان بیان کرد: یکی از برنامه‌ها در این سفر دیدار با اساتید، مدیران، معاونین و رابطین کلیه مدارس علمیه برادران و خواهران و روحانیون طرح هجرت و مستقر در منطقه کاشان است که سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور 270 نفر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این سفر که دو روز به طول می‌انجامد از اساتید، مدیران و مبلغین تقدیر و از طلاب و روحانیون ممتاز تحصیلی تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/313/30

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha