سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسن معلمی - مجمع عالی حکمت

حوزه/ عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی از انتشار ۱۰ عنوان کتاب تخصصی در زمینه حکمت اسلامی در این مجمع در دو سال اخیر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی امشب در چهاردهمین گردهمایی اعضا و ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: برگزاری این جلسات یکی از ارکان اصلی مجمع است که هر دو هفته یک بار برگزار می شود و نقدهای فکری خوبی در این جلسات انجام می شود.

وی افزود: تا کنون 333 جلسه در گروه های علمی انجام شده است؛ ارایه بحث ها نیز در قالب 9 گروه و در 187 جلسه انجام گرفت.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: پروژه های تحقیقاتی مختلفی نیز در این مجمع در دو سال گذشته پیگیری شد؛ انتشار 10 عنوان کتاب در رشته های مختلف علمی و فلسفی از دیگر فعالیت های این مجمع بود.

وی گفت: مجموعا 2614 عنوان کتاب در کتابخانه این مجمع جمع آوری شده است؛ برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و برگزاری 17 نشست علمی از دیگر فعالیت های این مجمع بوده است؛ برگزاری 185 جلسه مشاوره ویژه طلاب جوان از دیگر برنامه های این مجمع بودبه شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی اساتید علوم عقلی و تجلیل از مقام آیت الله احمد بهشتی عضو خبرگان رهبری  و استاد احمدی رئیس سازمان سمت؛ برگزاری دو گردهمایی اعضا، فعالیت متون و پیاده سازیو مقابله متون و همچنین همکاری های علمی گسترده در برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های علمی از دیگر برنامه های این مجمع بوده است.

ارسال 44مقالقه به همایش حکیم طهران

مدیر گروه فلسفه مجمع عالی حکمت: افزود: برگزاری همایش ملی حکیم تهران که کار بسیار ارزشمندی است و تا کنون نیز 15 پیش نشست برای این همایش برگزار شده است از دیگر فعالیت های این مجمع بوده است که تا کنون 44 مقاله به این همایش رسیده است.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: از فعالیت های مهمی که در این همایش در حال انجام است کمیته احیا آثار حکیم تهران است که امیدواریم تا روز همایش این فعالیت ها سامان یابد.

وی گفت: کمیته اجرایی این همایش نیز نیز پیگیری ها و جلسات متعددی داشته است و 15 جلسه علمی با مراکز علمی دیگر برگزار کرده است و 14 ویژه نامه در این زمینه منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: راه اندازی شعب استانی از دیگر فعالیت های این مرکز است که از آن جمله می توان به شعبه مشهد و اصفهان و شیراز اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعات و شرکت در نمایشگاه قرآن و کتاب و مراکز فلسفی و علمی در کشور از جمله فعالیت های این مجمع در دو سال گذشته بوده است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha