سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فیاضی

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی عقل را از متعالی ترین مبانی شناختی در دین دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی چهارشنبه شب در  ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: جایگاه عقل در دین مبین اسلام جایگاه بسیار والایی است و فقه یکی از ابعاد عینیت بخشیدن به نقش عقل در دین است.

وی افزود: خداوند متعال 360 مورد در قرآن مجید استفهامات انکاری را به کار برده است و سوالاتی مطرح کرده است که اساس متنبه کردن عقل است.

رئیس هیئت مدیره حکمت عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: عقل دارای جایگاه بسیار وسیعی در قرآن است و حکمت اسلامی در این زمینه جایگاه خود را بازیافته است ولی مسیر بسیار طولانی در این زمینه در پیش روی دارد.

این استاد حکمت اسلامی حوزه بیان کرد: این مساله که وحی آمده است باید عقل را کنار بگذاریم امری خلاف وحی و خلاف عقل است.

حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی خاطرنشان کرد: امام راحل زمینه رشد این حوزه ها را فراهم کردند و حکمت اسلامی توسط ایشان در حوزه ها در عصر جدید توسعه یافت و پس از ایشان مقام معظم رهبری این عرصه را بالنده تر کردند و پشتوانه بسیار مستحکمی برای این مباحث در کشور بوده اند.

عضو هیئت مدیره، مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: هیئت مدیره بر اساس وظیفه این کار را به عهده دارد و اعضا  با توجه به اشتغالات بسیاری که دارند بر حسب وظیفه در این جایگاه حضور دارند.

وی با تشکر از اعضای مجمع عالی خاطرنشان کرد: عمده کار بر دوش اعضای فعال علمی این مجموعه است که این مسیر راهی بسیار سخت است و باید به شکلی عمل کنیم که باعث خشنودی امام زمان(عج) و رهبر انقلاب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha