شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دین اسلام

حوزه/ دبير اجرايي بنياد بين المللي غدير در خراسان رضوي گفت: اسلام ديني دائمي، معجزه‌اش هميشگي و تحريف نشده و خالي از افسانه‌هاي بي پايه و غير عقلاني است، در حالي كه مسيحيت اين طور نيست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عزيزي، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در نشست تخصصي مفهوم شناسی دین که در سالن شيخ طوسي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي مشهد برگزار شد، به اثبات برتري دين اسلام در مقابل ديگر اديان پرداخت.

اين استاد و پژوهشگر حوزوی، مفهوم شناسي و اهميت موضوع را از جمله موارد اساسي مورد توجه در هر بحثي دانست و گفت: دين از نظر لغوي به معناي اطاعت، جزاء و ... مي‌باشد و از نگاه معارف اسلامي، تفكر و انديشه‌اي كه براي عالم آفريننده‌اي قائل بوده كه براي مخلوقات خود دستوراتي سعادت بخش فرستاده، كامل‌ترين تعريف دين می باشد.

وی با بيان اين نكته كه دينِ حق، عقيده و تفكري است كه دستورات عملي آن سعادت دنيا و آخرت انسان را تأمين مي‌كند، يادآور شد: دين حق داراي  شاخصه‌هايي است و مهم‌ترين آنها  اصول فكري قابل اثبات می باشد که نيازهای فكري انسان را در همه دوران ها تأمين مي‌كند.

حجت الاسلام عزيزي با اشاره به اینکه دومین شاخصه دین این است که دستورالعمل اجرائي ارائه مي‌دهد تا از سرگردانی انسان جلوگيري کرده و امنيت و آرامش تمام موجودات را حفظ ‌كند، ابراز داشت: این گونه دینی، فراگير است و در زمان و مكان و مخاطب خاص محدود نيست و به متمم و مكمل نیاز ندارد. این در حالي است كه سایر اديان وعده مي‌دادند كه پيامبر بعدي كمبود ما را جبران مي‌كند و اسلام تنها ديني می باشد كه ادعاي كمال كرده و سند آن روايت غدير و آيه مباهله است.

اين  كارشناس علوم قرآن و حديث با بیان اینکه دين‌هاي الهي به دو دسته تقسیم می شود که یا برای مدت مخصوصي ارائه شده و تاریخ مصرف دارند و یا از زمان پيدايش تا روز قيامت بر حقانيت خود باقي هستند، تصریح کرد: فقط اسلام است كه در بين اديان الهي چنين ادعايي را دارد و با دليل عقلي و نقلي اين ادعا را اثبات مي‌كند.

دبير اجرايي بنياد بين المللي غدير در خراسان رضوي در پاسخ به اين سؤال كه چه ضرورتي دارد اديان را با هم مقايسه كنيم، گفت: قرآن در آيه 18 سوره‌ زمر اشاره دارد که براي اينكه دچار خسران مادي و معنوي نشويد، بايد از حقانيت دين خود اطمينان پيدا كنيد و يكي از راه هاي حصول اين اطمينان مطالعه و مقايسه اديان با يكديگر می باشد.

مسئول ستاد مهدويت خراسان رضوي به تبيين دلايل برتري دين اسلام بر مسيحيت پرداخت و گفت: اسلام ديني دائمي، معجزه‌اش هميشگي و تحريف نشده و خالي از افسانه‌هاي بي پايه و غير عقلاني است، در حالي كه مسيحيت اين طور نيست.

حجت الاسلام عزيزي در پایان با اشاره به واقعه غدیر، تصریح کرد، غدیر به عنوان سند حقانیت اسلام ناب کم رنگ مطرح شده است.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha