دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 364096
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
 اشلیق وارین

حوزه/ آقای اشلیق وارین، از کشور آفریقای جنوبی با اقرار به وحدانیّت خداوند بزرگ و رسالت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ع) و ولایت ائمه اثنی عشر(علیهم السلام) از دین مسیحیت به دین مبین اسلام و مذهب تشیّع مشرّف گردید و نام دانیال را برای خود برگزید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آقای اشلیق وارین با حضور در دفتر مرحوم آیت الله العظمی  فاضل لنکرانی در تهران طی مراسمی  با اقرار به وحدانیّت خداوند بزرگ و رسالت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله(ع) و ولایت ائمه اثنی عشر(علیهم السلام) و پذیرش اسلام ناب محمدی(ص) خطبه‌ عقد ازدواج دائم وی با بانوي مسلمان ايراني، توسط  آیت الله  محمد جوادفاضل لنکرانی جاری گردید.

بر اساس این گزارش: در ابتداي اين  مراسم این تازه مسلمان اهل آفریقا  درباره  دیدگاه  خود در خصوص حضرت عیسی(ع) گفت:  اعتقاد مسیحیت به این صورت است که عیسی(ع) پیامبر است و پسر خداست و کل اعتقادات مسیحیت بر این اصل استوار است و وقتی ما دعا می‌کنیم به این صورت است که از طریق عیسی(ع) دعا به سمت خدا می‌کنیم.

اشلیق وارین در خصوص نظر مسیحیت راجع به ولادت حضرت عیسی  افزود: این طور گفته شده از مریم باکره متولد شده، دانه‌ای در وجود مریم کاشته شده که برمی‌گردد به نسل ابراهیم(ع) و در درون مریم پرورش پیدا کرده و متولد شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال اگر پسر خدا بود که دیگر نیاز به مادر نداشت، چطور می‌شود که پسر خدا باشد؟

گفت  این برمی‌گردد به ارتباط نزديکي که حضرت مریم(ع) با خدا داشته و خداوند او را انتخاب کرده برای اینکه این شکل انسانی را به این مسئله بدهد. ولی این که چطور یک چنین چیزی امکانپذیر هست را نمی‌دانم.

در ادامه آیت الله فاضل در پاسخ به اظهار نظر این مستبصر گفت: می‌خواهم برای شما یک علامت سؤال خیلی روشن ايجاد شود، اینکه گفتيد حضرت عیسی از حضرت مریم به دنیا آمده اعتقاد ما هم هست، که در قرآن آمده همین دلیل بر این است که نمی‌تواند پسر خدا باشد.

وی افزود:  در انجیل(واقعی) بشارت آمدنِ حضرت پیامبر (ص)ما را خدای تبارک و تعالی به حضرت عیسی(ع) داده، لذا ما معتقديم حضرت عیسی و تمام پیروان او باید به پیامبر ما معتقد باشند حتی قبل از آمدن پيامبر اسلام.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اولین نکته در مورد خداوند، «اثبات توحيد» او به دليل عقل است.

 گفت: اگر قرآن، انجیل، تورات و تمام کتاب‌های آسمانی را هم کنار بگذاریم، عقل می‌گوید این عالم یک مبدأ دارد، و آن هم یکی است، نه شریک دارد و نه فرزند، و نه نیازمند است و نه مادی، همه‌ی این عالم، أعم از آسمان‌ها و زمین و انسان و حیوان، همه چیز را او فقط آفریده است. عقل ما به روشنی بر اين مطلب دلالت می‌کند.

وی با بیان این که مسأله «توحید» بسیار مهم است اظهارداشت:  همه انبیاء، از ابراهیم، موسی، عیسی(علهیم السلام)، دعوت به توحید کرده‌اند، یعنی هیچ پیامبری نبوده که برای خدا شریک ذکر کرده باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: ما معتقدیم حضرت عیسی هیچ وقت نگفته که او فرزند خداست، خدا شریک دارد، و من را پرستش کنید، روز قیامت هم در مقابل آنها که به او تهمت زدند که گفته من را بپرستید، مي‌ايستد که من چنین حرفی نزدم؛ شما چرا این تهمت را زدید. تمام پیامبران به «توحید» دعوت کرده‌اند.

وی گفت: بنابراين اگر کسی بگوید من مسلمانم، ولی توحید را قبول نداشته باشد مسلمان نیست. اگر بگوید من مسیحی‌ام و توحید را قبول نداشته باشد مسیحی نسیت. اگر بگوید یهودی‌ام و توحید را قبول نداشته باشد یهودی نیست.

استاد حوزه  بیان داشت:  ما معتقدیم همه‌ی امور بشر اعم از  امور شخصی، خانوادگی، امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در پرتو «توحید» سامان پیدا می‌کند.

وی افزود: «توحید» یعنی مبدأ همه چیز، خداي يگانه است. اين‌طور نيست که خوبی‌ها را یک خدا اداره می‌کند و بدی‌ها را خدای دیگر. آتش را یک خدا خلق کرده و آب را خدایی دیگر. اینها غلط است! همه چیز مربوط به خداي يکتا است و هیچ چیزی در عالم بدون اراده‌ی او نیست. حتی همین که من و شما اینجا نشسته‌ايم را خدا اراده کرده است. سفارش می‌کنم راجع به «توحید» بیشتر مطالعه کنید.

آیت الله فاضل بیان داشت: اینکه ما اگر در میان همه‌ی اديان بررسی و مقایسه کنیم، آن دینی که توحید را به نحو کامل در اختیار بشر گذاشته؛ «دین اسلام» است. در آشنايي با دین اسلام متوجه می‌شوید قرآن کريم، کتاب آسماني ما، مبدأ آفرينش هستي و همه‌ی موجودات را به خوبی بیان کرده است. ما بر طبق تعاليم قرآن کریم معتقدیم که حتی یک برگ که از درخت روی زمین مي‌افتد به اراده خداست.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: اديان ديگر مثل مسيحيت و يهود، معناي روشني از توحيد ارائه نمي‌دهند، تنها دینی که توحید را خیلی جامع و دقیق در اختیار بشر قرار داده؛ «اسلام» است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) وقتی که به رسالت رسيدند، اولین دعوتش همین بود که به بشر گفت نه کسی مثل خودتان را خدای خود قرار دهید و نه این سنگ و دیوار و آسمان و خورشيد و ستارگان را خدا قرار دهید، آنچه فوق همه اینهاست و همه اینها را به وجود آورده خداست.

استاد حوزه یادآورشد: دین اسلام، دینی است که برای تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر یک برنامه‌ی طولانی و جامع دارد، شما هر سؤالی که داشته باشید حتی در مسائل پزشکی در دین ما جواب دارد.

وی یادآورشد: در اسلام حتي برای یک کودک از یک سال قبل از تولدش احکام لازم را براي پدر و مادرش ذکر می‌کند یعنی اینقدر دین ما برای لحظه لحظه‌ی هر انسان تا زمان مرگ برنامه دارد.ادعای ما این است که بشريت با وجود پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم و دوازده امام معصوم(ع)، براي سعادت دنيا و آخرت هيچ کمبودي ندارد.

آیت الله فاضل بیان کرد:  اساس‌ دین اسلام بر مهرورزي نسبت به انسان و رساندن او به سعادت دنيا و آخرت استوار است، نه اسلامی که فرقه‌هاي ديگر و وهابيت مي‌گويند و یا داعشی‌ها درست کرده‌اند که ضد اسلام است.

اسلامی که ما می‌گوئیم یعنی اسلامی که قرآن، پیامبر و اهل‌بیت معرّف آن هستند. اين اسلام هر سؤالی را در هر زمینه‌ای پاسخ می‌گوید.

وی با بیان این که ویژگی‌های فراوانی در دین اسلام وجود دارد. به داستانی ازبرخورد حضرتمحمد(ص) با غیر جنازهغیر مسلمان اشاره کرد و گفت:  حضرت محمد(ص) در جایی نشسته بودند. جنازه یک فرد مسیحی را از کنار پیامبر عبور دادند. پیامبر (ص) به احترام آن جنازه ایستادند. اصحاب پیامبر(ص) عرض کردند ایشان مسیحی است و مسلمان نیست. فرمودند: درست است که مسیحی است ولی این هم یک انسانی مثل ماست.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha