جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام حسین عابدینی

حوزه/ رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تقویت وحدت جهان اسلام حول محور پیامبر (ص) و قرآن کریم، از نفوذ دشمنان جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، با بیان این‌که ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت موجب تقویت وحدت مسلمانان و نا امیدی دشمنان گردید، اظهار کرد: پیامبر (ص) محور وحدت جهان اسلام است و باید برای حفظ وحدت و تقویت آن، بر باورهای مشترک اصرار بورزیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) و بسیاری از اندیشمندان سیاسی که به فکر نجات جوامع اسلامی بودند، اعتقاد داشتند که جوامع اسلامی باید به دنبال تقویت باورهای مشترک باشند، تا از این طریق با قرار گرفتن در جبهه ای واحد، از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند.

رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، قرآن کریم را یکی دیگر از محورهای وحدت بین مسلمانان دانست و ادامه داد: با توجه به این‌که همه مسلمانان قرآن را قبول دارند، این کتاب الهی به خوبی محور وحدت قرار می‌گیرد و خداوند در قرآن به تبیین محور وحدت و معیارهای آن پرداخته است.

حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد: آموزه‌های قرآنی و رهنمودهای آن، زیر بار زور نرفتن، حفظ عزت، استقلال، همدلی و همراهی مسلمانان در مقابل دشمنان را به خوبی تشریح می‌کند و توجه به آن‌ها به خوبی وحدت بخش مسلمانان خواهد بود و این وحدت کمک می‌کند تا دشمنان را به خوبی از سر راه برداریم.

وی تشریح کرد: باید مباحث اختلافی مذهبی، در مجامع علمی، حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و نباید به این اختلاف‌ها به گونه‌ای پرداخته شود که ما را در مقابل دشمنان تضعیف و از اصل استقلال و حفظ عزت اسلامی، دور کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha