جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیم پور ریحانه النبی

حوزه/ جمعی از فعالان فرهنگی استرالیا با حضور در مرکز حجاب ریحانه النبی با طرح ها و برنامه‌های مثمر ثمر این مرکز آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی (س) در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک ایام میلاد خجسته  پیامبر اسلام(ص) و حضرت عیسی(ع)، به ترسیم جایگاه حجاب در اسلام و قبل از اسلام پرداخت و گفت: با مراجعه به تاریخ کشورهای جهان، نابسامانی موقعیت زن بسیار مشهود است.

حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: در کشورهای اروپایی مثل یونان، زن به عنوان کالا خرید و فروش می شد، زن در روسیه جزء غنائم جنگی محسوب می گردید، در رم هیچ حقوق اجتماعی برای زن قائل نبودند و در آمریکا مشاغل سخت و سنگین و فعالیت در فضای بسیار سرد زمستان و هوای سوزان تابستان به زنان سپرده می شد و اسامی حیوانات را بر روی بانوان هندی مقیم آمریکا می گذاشتند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: در استرالیا از زن برای باربری به ویژه در سفرها استفاده می شد و حتی در ایام قحطی و کمبود غذا، کشته می‌شد و خوراک مردان قرار می‌گرفت، زن در استرالیا حق نداشت با همسرش هم غذا شود، اگر غذایی از جلوی همسرش باقی می ماند، می‌خورد و در غیر این صورت باید گرسنه می‌ماند.

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی (س) به جایگاه زن در سایر ادیان نیز اشاره کرد و افزود: در آیین تحریف شده مسیحیت، زن پس از مرگ شوهرش حق ازدواج مجدد نداشت. حداقل لطفی که به زن می‌شد، از خون او می گذشتند و الاّ او را نیز با همسرش دفن می کردند.

وی ادامه داد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در برابر فرهنگ غلط جاهلی نسبت به زن، با نام گذاری فرزند عزیزش حضرت فاطمه زهرا(س) به ام ابیها، جایگاه دختر را در چشم پدران، محبوب جلوه نمود و مقام زن را در اوج عزت قرار داد.

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به اسلام هراسی استکبار گفت: هدف اصلی در جنگ فرهنگی، زنان و دختران مسلمان هستند؛ همچنان که حجاب بانوان مسلمان، خط مقدم جبهه جنگ نرم محسوب می گردد، لذا زنان مسلمان باید با حفظ حجاب، خط مقدم جبهه را پاسداری کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن به خوبی دریافته است که حفظ حجاب زنان، باعث سقوط حکومتهای سلطه می‌گردد، این بانوان محجبه بودند که با انقلاب اسلامی ایران معروف به انقلاب چادری ها، بزرگترین اتفاق قرن را رقم زده و حکومتهای استکباری دنیا را به چالش کشیدند.

در پایان این دیدار، بانوان کشور استرالیا سؤالات خود را مطرح نموده و برگزاری جلسات بعدی در ایام حضور در شهر مقدس قم را خواستار شدند.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha