چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علمای استرالیا

حوزه / علمای استرالیا در فتوای صریحی اعلام کردند: داعش هیچ شباهتی به اسلام ندارد و پیوستن به آن‌ها دیوانگی محض است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از smh.com.au، رهبران و علمای اسلام در استرالیا، طی فتوایی علیه گروه تروریستی داعش، هشدار داده و گفتند که هر گونه حمایت از این گروه، در تضاد با آموزه‌های دینی و اعتقادات اسلامی است. علمای استرالیا به همراه رهبران برجسته اسلامی در این کشور، در پیامی به مناسب سال جدید میلادی به مردم، به جوانان توصیه کردند تا اتحاد خود را حفظ کرده و به سخنان رهبران دینی گوش فرادهند.

دکتر ابراهیم ابومحمد، از علمای برجسته سنی در استرالیا، گفت: برجسته ترین انجمن‌ها و محافل حقوقی اسلامی داعش را محکوم کرده‌اند و اعلام کرده‌اند، علیرغم اینکه داعش از نام اسلام سوءاستفاده می‌کند، اسلام از اقدامات خشونت آمیز و دور از تمدن داعش به دور است.

رفتار داعش به هیچ وجه به نفع اسلام نیست

شیخ تاج الدین هلالی، نیز گفت: ما در کنار سازمان‌هایی که داعش را محکوم می‌کنند ایستاده‌ایم. هدف ما این است که جوانان خود را از نیرنگ و حیله داعش آگاه کنیم. زیرا اعمال و اقدامات وحشیانه این گروه به هیچ عنوان در راستای منفعت اسلام و مسلمانان نبوده، بلکه کاملا در تضاد با راه خداوند است. بنابراین ما به جوانان هشدار می‌دهیم که فریب تبلیغات رسانه‌ای آن‌ها را در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نخورند و به جوانان استرالیایی یادآوری می‌کنیم که رسانه‌های اجتماعی و اینترنت منبع درست و قابل اعتمادی در رابطه با اطلاعات مذهبی نیستند.

تضاد صد در صدی میان اسلام و حمایت از داعش

او در ادامه گفت: به جوانان هشدار می‌دهیم، داعش هیچ شباهتی به اسلام ندارد و پیوستن به آن‌ها دیوانگی محض است. پیوستن به چنین گروه‌هایی و حمایت از آن‌ها تضاد 100% با اسلام دارد، زیرا این گروه به روشنی ناقض تعالیم اسلامی هستند.

شیخ محمد سلیم از هیات امامان ویکتوریا  نیز با محکوم کردن شعارهای تبلیغاتی داعش گفت: جنایاتی که آن‌ها به اسم اسلام انجام می‌دهند تاسف بار است. حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: اسلام نه آسیب به بیگناهان را تحمیل و نه آن را تحمل می‌کند. گروه تروریستی داعش سعی دارد با تفسیر انحرافی از قرآن و احادیث، اعمال خشونت آمیز خود را توجیه کند. در حالی که اکثریت علمای اسلام و سازمان‌های اسلامی، به کرات شعارهای تبلیغاتی و نامشروع آن‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha