جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ مفتی اعظم سوریه با اشاره به این که کنار گذاشتن بشار اسد تنها به نفع اسرائیل و آمریکاست، تاکید کرد: امروز ملت های ایران و سوریه با تمام توان در مقابل دشمنان ایستاده و اجازه نمی دهند که مستکبران به خواسته های نامشروع و نابود گر خود برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: علما میراث دار انبیا هستند و وظیفه سنگینی در حفظ دین برعهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران به رغم تمام فشارهای دنیای استکبار، به برکت تمسک به اسلام ناب، در عرصه های علمی، نظامی و سیاسی پیشرفت گسترده ای داشته است، افزود: امروز ایران در پیگیری مکتب اسلام صادق بوده و صادقانه در این زمینه گام برداشته است.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، فراتر از تمام تمایلات ملی و مذهبی، این انقلاب را یاری رسان تمام مستضعفین در جهان دانست و نظام اسلامی ایران به دشمن بزرگی علیه مستکبران جهان مبدل شد.

حسون با تاکید بر این که آیت الله العظمی خامنه ای راه امام خمینی(ره) را ادامه دادند و امروز با همان رویکرد نبوی به دنبال وحدت بین مسلمانان هستند، تصریح کرد: ایران اسلامی در بحران سوریه و در دفاع از ملت مظلوم این کشور، موضع گیری هایی انجام که باید برای همه درس باشد.

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد: امروز ملت های ایران و سوریه با تمام توان در مقابل دشمنان ایستاده و اجازه نمی دهند که مستکبران به خواسته های نامشروع و نابود گر خود برسند.

حسون خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن بشار اسد تنها به نفع اسرائیل و آمریکا است که سعی می کنند با این آشوب ها، سوریه را از محور مقاومت خارج کنند.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: چرا باید جسد کودکان ما در سوریه در دریاها سرگردان شوند و کودکان عراق و یمن و قدس زیر آوارها باشند؛ همه ما مسئول هستیم و باید در این زمینه کوشش کنیم که با بیداری اسلامی و روح بیداری و ایمان از این فجایع جلوگیری کنیم.

حسون بیان کرد: تمام حاکمان اسلامی و عربی باید درک کنند که دشمنان چه نقشه ای برای ما کشیده اند و در محور مقاومت حضور یابند و جمهوری اسلامی را الگوی خود قراردهند، چرا که ایران با مقاومت تاریخی خود در مقابل استکبار سعی دارد که بنای فکری جدیدی که همان گفتمان رسول الله(ص) برای وحدت بین امت اسلامی است را در عالم اسلام تحکیم بخشد.

وی با بیان این که مسلمانان نیز باید درک کنند که اسرائیل بزرگترین دشمن آنان است، یادآور شد: اگر بخواهیم حرکت درست اسلامی انجام دهیم باید سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی بسته شود.

حسون در پایان با تاکید بر این که شیعه و سنی امروز وظیفه دارند به سنت پیامبر(ص) عمل کنند و در مقابل تکفیری ها بایستند.تاکید کرد: امروز مذاهب جعفری، شافعی، حنبلی، حنفی و مالکی باید تحت لوای اسلام جمع شوند و در مقابل دشمنان بایستند و اجازه ندهند دشمنان بر آنها مسلط شوند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha