شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 دکتر محمد گورمز، رئیس سازمان دیانت ترکیه

حوزه/ عالم اهل سنت گفت: پیامبر اکرم(ص) مبانی اعتقادی را برای همگان مشخص نموده؛ اما گروه های تکفیری در حال تخریب این مبانی و اعتقادات می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد گورمز امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی درساختمان مرکزی جامعه المصطفی در قم،  ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: امروز به خانه مسلمانان آتش افتاده و جغرافیای اسلام در حال گذر از یک مرحله سخت می باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید از حجره ها و آموزشکده ها خارج شده و برای خاموش نمودن این آتش تلاش کنند، ابراز داشت: امروز چهره دین مبین اسلام در حال تکدر است و کشورهای بسیاری در حال اشغال می باشند.

رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به اینکه بعد از اشغال عراق، افراط گرایانی در حال پرورش هستند که مورد تأیید هیچ کس نیست، خاطرنشان ساخت: امروز افراط گری ها در کشورهای گوناگون وجود دارد که خوشایند اسلام و پیروان آن نیست.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اسلام موجب تمدن در دنیاست؛ اما امروز به وسیله گروه های افراطی، عاملی برای از بین بردن تمدن ها شده است.

پرفسور هرمز بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) مبانی اعتقادی را برای همگان مشخص نموده؛ اما گروه های تکفیری در حال تخریب این مبانی و اعتقادات می باشند.

وی اظهار داشت: امروز گروه های تکفیری بدون حکمت حکم صادر کرده که عملی نا درست است.

رئیس سازمان دیانت ترکیه ابراز داشت: علم، حکمت و معرفت از اساس های مهم شناخت حضرت حق است که متأسفانه فراموش شده است.

این عالم اهل سنت خاطرنشان ساخت: امروز انسان هایی وجود دارند که شب ها نماز شب خوانده و روزها سر برادران مسلمانان را می برند که بی حکمتی سبب این افعال می شود.

پرفسور هرمز تصریح کرد: امروز از اطلاعات جامعی که حجت الاسلام والمسلمین اعرافی از ایران، قم و جامعه المصطفی داده اند غنی شده و برخی اطلاعات غلط را درست خواهم کرد.

وی اظهار داشت: واژه های رافضی و ناصبی لغت های نامناسبی است که به شیعه و اهل سنت نسبت داده شده که باید از بین برود؛ چراکه خدا در هر دو طرف وجود دارد.

رئیس سازمان دیانت ترکیه با تأکید بر اهمیت تمدن اسلامی، ابراز داشت: امروز از آن آندلس بزرگ، چیز خاصی باقی نمانده و مسلمانان باید تفکر کنند که چرا آندلس به این وضعیت درآمد.

این عالم اهل سنت خاطرنشان ساخت: ایران و ترکیه دو کشوری هستند که می توانند مشکلات و آلام جهان اسلام را ترمیم کرده و راهکارهای خوبی ارائه دهند.

پرفسور هرمز تصریح کرد: امروزه بیش از ده سال قبل ضرورت همکاری بیشتر را احساس می کنیم و دولت ها باید تعامل بیشتری را با یکدیگر داشته باشند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha