دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احمد فرخ فال

حوزه/ مدیرحوزه علمیه استان قم گفت: علم و اخلاق بر گرفته از سیره پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) دو عامل موفقیت و دو بال برای ارتقا و عروج طلاب محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در جشن میلاد حضرت رسول(ص) و عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه حقانی اظهارداشت: طلاب علوم دینی باید با دانشجویان و دانش آموزان تفاوت داشته باشند، چون در مکانی تحصیل می‌کنند که نورانیت خاصی دارد و خانه امام زمان(عج) است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: جامعه و مردم انتظار و توقع زیادی از طلاب علوم دینی دارند، بنابراین سربازان امام زمان(عج) باید در بهره‌گیری از دانش حوزوی و اخلاق اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

وی، علم و اخلاق را دو عامل موفقیت طلاب دانست و تاکید کرد: علم و اخلاق دو بال مهم برای پرواز و عروج طلاب علوم دینی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ‌فال به طلاب علوم دینی توصیه کرد که برای رسیدن با جایگاه والای علمی، فراگیری علوم را از علوم پایه آغاز کنند، چون فراگیری این علوم در آینده علمی آنها نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی تبحر در ادبیات عرب را از نیازهای مهم طلاب علوم دینی برشمرد و افزود: افرادی که در فراگیری صحیح قواعد عربی تلاش دارند، آیات و روایات را به راحتی می‌توانند معنا و تفسیر کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم طلاب علوم دینی را به رعایت تقوا و اخلاق اسلامی توصیه کرد و بیان داشت: مردم از طلاب انتظار دارند الگوی عملی جوانان باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha