پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم ضمن تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات ، بداخلاقی و تخریب کاندیداهای رقیب را جزو خطوط قرمز فعالیت انتخاباتی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرمایشات بسیار مهم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مردم قم اظهار داشت: تاکید بر هوشیاری مردم و حضور حداکثری جامعه در موضوع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مهم ترین فراز از بیانات معظم له بود.

وی با بیان این که بی شک شرکت در انتخابات و رقم خوردن حماسه عظیم در آن موجب تثبیت و اقتدار نظام اسلامی در دنیا می شود، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند آنچه در این انتخابات مهم است این که مردم ضمن حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای، تشخیص اصلح داده و در این دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بهترین افراد را برگزینند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با حضور گسترده در انتخابات و تقویت بصیرت باید مانع از ایجاد وقایع تلخ در فتنه 88 شد و حوادثی که باعث تلخ شدن واقعه عظیم حضور بیش از 40 میلیون شرکت کننده در ذائقه مردم شد ، دیگر تکرار نشود.

وی همچنین بر لزوم رعایت مباحث اخلاقی در فعالیت های انتخاباتی پیش رو تاکید کرد و افزود: من به عنوان یک خدمتگزار در حوزه عرض می کنم خدمت همه کسانی که در این دو عرصه کاندیدا می شوند به این که رعایت مباحث و مسایل اخلاقی را داشته باشند چرا که این مهم کلیدی ترین شخصیت برای کسانی است که وارد این عرصه می شوند.

وی تصریح کرد: عدم تخریب دیگران برای رای آوردن و عدم وعده های نابجا که موجب وهن نظام و بی اعتمادی مردم به نظام می شوند، جزو خطوط قرمز است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال همچنین بیان داشت: کاندیداها از باب وظیفه شرعی باید در این خصوص وارد شوند و مباحث شخصی و گروهی را مدنظر قرار ندهند و آگاه باشند این حضور که به عنوان یک عبادت بزرگ است را به ثمن بخس نفروشند و شخصیت هایی که خود را حایز شرایط می دانند، به عنوان یک عبادت در این فریضه شرکت کنند.

وی ادامه داد: امروز در فضای موجود بین الملل، عمل به آنچه مقام معظم رهبری به عنوان تکلیف می گوید خودش عبادت است و این عبادت را کاندیداهای محترم نباید به ثمن بخس و مباحث گروهی و جناحی بفروشند.

 مدیر حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: کاندیداها پس از احراز صلاحیت می بایست منطبق بر ضوابط در چارچوب کار خود را انجام داده و ملت نیز با حضور باشکوه و بانشاط و توام با بصیرت و آگاهی به وظیفه الهی خود عمل کند.

وی در خاتمه ابراز داشت: در این میان روحانیت و حوزه های علمیه نیز بدون جهت گیری سیاسی باید در این موضوع اصلی که انتخاب اصلح است مردم را هدایت و راهنمایی کنند و در عین حال از هر گونه شرکت در جناج بندی و تمایل و ابراز علاقه به احزاب و گروه های سیاسی که وظیفه اصلی و مقدس آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد به طور جدی بپرهیزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا موسوی مطلق IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام، این غلط ها در شأن خبرگزاری نیست. - در جمله "با اشاره به فرمایشات بسیار مهم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مردم قم با ایشان اظهار داشت"، عبارت " با ایشان" اضافیه. - این جمله "آگاه باشند این حضور که به عنوان یک عبادت بزرگ است را به ثمن بخس نفروشند" ایراد دستوری داره .درستش این است: آگاه باشند این حضور را که به عنوان یک عبادت بزرگ است به ثمن بخس نفروشند