شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اعرافی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه، این مجاهد خستگی ناپذیر هرگز در برابر سرنوشت ملت خویش بی تفاوت نبود یادآور شد: هیچ کس فکر نمی کرد، با این همه هجمه ها و گرفتاری ها، ایشان مقاومت و ایستادگی نماید، در حالی که وی مقاومت نموده و با درایت و شجاعت به رهبری مردم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، در همایش نکوداشت آیت الله شیخ «عیسی احمد قاسم»، با تبریک ایام میلاد پیامبر (ص)،امام جعفر صادق(ع) و نیز هفته وحدت، با تاکید بر این که باید مقاومت و مجاهدت ملت بحرین را به خاطر حضور در صحنه و مقاومت مشروع بستاییم، اظهار داشت: همزمان با میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام صادق(ع) تصمیم گرفته شد تا  از سیره شاگردان این مکتب الهام گرفته شده و به تجلیل از علما بپردازیم.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) در  دوران بسیار تاریک مبعوث شد و جهان را به نور اندیشه الهی روشن کرد، تصریح کرد: با تمسک به نهج البلاغه تصویری برجسته را از پیامبر(ص) خواهیم دید.

این استاد حوزه افزود: محورهای گوناگونی در کلمات امیر مومنان درباره پیامبر(ص) وجود دارد و امام علی علیه السلام تاکید دارد که پیامبر در نقطه عطف تاریخی مبعوث شده و در این دوران بشریت در ظلمت و تاریکی به سر می‌برند و تمدن های بشریت به سمت فروپاشی قدم نهاده بودند.

وی بیان داشت: در آن شرایط، بعثت پیامبر(ص) و نزول قرآن کریم به جهان نور تاباند و بشریت را از بی‌خدایی به سمت ارزشهای متعالی و از بی‌تمدنی به تمدن هدایت کرد.

 رئیس جامعة المصطفی(ص)  تصریح کرد: ما اینک در هفته وحدت، از چهره‌هایی همچون «امام خمینی(ره)»، «آیت الله آصفی(ره)» و «آیت الله عیسی قاسم» سخن می‌گوییم که آن رسالت الهی را ادامه دادند.

وی  گریزی هم به  تاریخ درخشان بحرین اشاره و اذعان داشت: این کشور از نگین‌های ارزشمند تمدن اسلامی است و حوزه‌های علمیه آن علمای بزرگی را به جهان اسلام تقدیم کرده است.

این محقق حوزوی با تاکید بر اینکه امروز هم بحرین همانند سابقه خود، شخصیت‌های بزرگی را می‌پروراند ، اظهارداشت: حوزه علمیه بحرین علیرغم فشارهای سیاسی، به حیات خود ادامه می‌دهد و از استادان و طلاب خوبی برخوردار است.

امام جمعه موقت قم در ادامه سخنان خود، به شخصیت شیخ قاسم پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیت او «اخلاق» ایشان است. تواضع، مهرورزی و دوستی ایشان با نسل جوان، از فضایل اخلاقی این مرد بزرگ است. این فضیلت‌ها الگوی خوبی برای طلاب و دانشجویان است.

وی خاطرنشان ساخت: شیخ عیسی قاسم، فقیه و مفسر ممتاز و مورد اعتنای حوزه های علمیه است و ایشان در حوزه فقه به رتبه های بالایی دست یافته اند؛ وی به معنای تمامی کلمه اسوه فقاهت و مقاومت بوده در حوزه تفسیر نیز گام های بزرگ و مبارکی برداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی، «تبلیغ» و «فعالیت سیاسی» را دو بُعد مهم دیگر از زندگی شیخ عیسی قاسم دانست و گفت: مجموع این ابعاد، از ایشان یک شخصیت مهم به وجود آورده است که در کنار علمای دیگر بحرین، مردم را رهبری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه، این مجاهد خستگی ناپذیر هرگز در برابر سرنوشت ملت خویش بی تفاوت نبود یادآور شد: هیچ کس فکر نمی کرد، با این همه هجمه ها  و گرفتاری ها، ایشان مقاومت و ایستادگی نماید؛ در حالیکه وی مقاومت نموده و با درایت  و شجاعت به رهبری مردم پرداخت.

این استاد حوزه، در  بخش پایان سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه خاطرنشان کرد: روح همه آنچه در منطقه در حال رخ دادن است، درگیری امت تمدنی اسلام با استعمارگران است، تا آن را به جنگ اسلام و مسیحیت و شیعه و سنی، فارس و عرب و جنگ های دروغین باطل و پوچ سوق دهند، در حالی که ما به صراحت اعلام می‌کنیم میدان ما جنگ با ضد اخلاق و ارزش و جنگ با استعمار  و غارت مسلمانان مظلوم است.

وی با تاکیدبراینکه قرائت عقلانی از اسلام اصولی است که جریان مقاومت بر آن تاکید می‌کند، یادآور شد: خوشبختانه امروز جریان های اصیل مقاومت  هم در این مسیر بوده و به  نقشه های دشمنان به خوبی آگاه هستند؛ امروز نخستین قضیه اسلام قصه فلسطین است و  ما به تبعیت از بزرگان دینی خود از جان ، مال و آبرو  خواهیم گذشت و هر دستی که در برابر اسرائیل و ظلم جهانی بلند شود و مقاومت کند به گرمی یاری خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha