پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
منوچهر متکی

حوزه/ معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بیداری اسلامی بدلی منطقه اشاره کرد و گفت: گروه های افراطی در سوریه و عراق با حمایت های اربابان خویش، درصددند نقشه سیاسی منطقه را آن گونه که می خواهند ترسیم نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، دکتر منوچهر متکی، ظهر امروز در آئین نکوداشت شیخ عیسی احمد قاسم، در سالن همایش های صداو سیما در تهران، ضمن تبیین شالکه کلی نهضت های اسلامی در اعصار مختلف، اظهار داشت: نهضت بحرین یکی از برجسته ترین مطالبات مردمی است از رنگ و بویی آرام برخودار بوده و مردم این دیار خواهان مشارکت در سرنوشت میهن خویش هستند.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مسالمت آمیز بودن نهضت بحرین را از دیگر ویژگی های این حرکت اسلامی خواند و افزود: صلح آمیز بودن این حرکت نشأت گرفته از روحیه و شخصیت آیت الله شیخ عیسی قاسم است.

وی، مردمی بودن را از دیگر ویژگی های نهضت بحرین ذکر کرد و یادآور شد: در تظاهرات ملت بحرین حتی نمی توان یک غیر بحرینی را مشاهده کرد و همه حاضران در صحنه ملتی هستند که مطالبات خود را مطرح می سازند.

متکی، حضور نظامیان سعودی در بحرین را غیر قابل توجیه دانسته و ابراز داشت: علی رغم برخورداری نهضت بحرین از ابعاد منطقی مردمی و اسلامی، حضور نظامی عربستان در سرزمین بحرین غیر قابل توجیه است

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: در نهضت مردم بحرین هیچ مداخله خارجی صورت نگرفته و حضور چندساله نظامیان سعودی نتوانسته مانعی برای مطرح سازی مطالبات مردمی با حداقل امکانات شود.

وی، شرایط سخت مردم و بازداشت علما و بزرگان بحرین را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علی رغم تحمیل چنین شرایط سختی، شخصیتی چون شیخ عیسی قاسم به صورت مسالمت آمیز این حرکت را هدایت می کند.

متکی با اشاره به این که حامیان برخورد خشونت آمیز با مردم، نمی توانند با این سیاست به اهداف خود برسند، تصریح کرد: با سرکوب مردم نمی توان مطالبات به حق آنان را نادیده گرفت.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به بیداری های اسلامی بدلی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: گروه های بدلی، افراطی و تحمیلی بیداری اسلامی در سوریه و عراق برنامه های حساب شده و هدفمندی را در دستور کار قرار داده و درصددند با حمایت های اربابان خویش، نقشه سیاسی منطقه را آن گونه که می خواهند ترسیم نمایند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که مسلحانه علیه ملت سوریه به مبارزه می پردازند، سوری نیستند، اظهار داشت: فرماندهان اصلی کشتار مسلمانان بی پناه در سوریه و عراق کسانی هستند که به صورت هدفمند از زندان های آمریکا و انگلیس آزاد شده اند.

متکی در پایان با تاکید بر این که دسیسه های استماری و استثماری غرب در عصر کنونی به دست افرادی مسلمان نما و به نام اسلام پیگیری می گردد، ابراز امیدواری کرد: دولت و حکومت بحرین به مطالبات برحق و منطقی مردم خویش پاسخ شایسته دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha