شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ مراسم سالگرد ارتحال آیت الله انصاری شیرازی(ره)

حوزه/ مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله یحیی انصاری شیرازی از اساتید اخلاق، حوزه امشب با حضور اعاظم حوزه و مردم قدرشناس در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دراین  مراسم، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله غروی، آیت الله امینی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای شورای نگهبان و جامعه مدرسین و اساتید حوزه طلاب و اقشار مختلف مردم قدرشناس از قم و سایر شهرها  حضور داشتند.

پس از مراسم عزاداری و قرائت قرآن و مداحی، حجت الاسلام والمسلمین  کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، به ارایه سخن پرداخت.

وی در این مراسم گفت:آیت الله انصاری شیرازی هم از نظرریشه بسیار شریف بود و از نسل جابربن عبدالله انصاری است و جد ایشان نیز شیخ زکریا شهید است؛ ایشان از این بسترهای مادی گذشته بودند و به سمت مکتب علوی پرکشیدند؛ ایشان همیشه سعی می کردند که از صفات و بزرگواری ایشان بهره بگیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم آیت الله انصاری استاد اخلاقی بود که کفش های شاگردان خود را جفت می کرد و این کار همیشه از سوی ایشان انجام می شد تا نفس خود را همیشه در بند داشته باشد ؛ایشان همیشه از اینکه کسی نام ایشان را در جمعی ببرد و از ایشان تعریف کند آزرده خاطر می شد،  ولی بسیاری از انسان های پرمدعا هستند که اگر در جایی نامی از آنها برده نشود قال و قیل هایی به راه می اندازند که باور آن مشکل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha