دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام علی غفاری /حوزه خواهران مازندران

حوزه/ حوزویان با تسلط بر زبان های زنده دینا به رسالت بین المللی خود عمل کنند، چرا که مظلومین و آزادیخواهان دنیا چشم به ایران دوخته و کشور ما را تنها منجی خود می دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران حجت الاسلام غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در مراسمی که به مناسبت محکومیت جنایت آل سعود و اعدام آیت الله شیخ نمر با حضور کارکنان این مدیریت برگزار شد، بیان کرد: از دست دادن هر عالم فرزانه رخنه ای در جهان ایجاد می کند که هیچ چیز دیگری نمی تواند این ضایعه را برای امت اسلامی جبران نماید.

وی افزود: رژیم آل سعود با شهادت شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، می خواهد قضیه شکست خود در جنگ با مردم مظلوم یمن را تحت شعاع قرار داده و توجه جامعه جهانی را به این قضیه جلب کند.

این مدیر حوزوی در ادامه تاکید کرد: رِژیم خبیث آل سعود تصور می کند که با شهادت رهبران شیعه، پیروز میدان است و می تواند نور خدا را خاموش کند؛ اما  دیری نمی پاید که آنان متوجه خواهند شد که شکست خوردگان واقعی هستند و دیگر حاشیه امنی برای آنها در دنیا نخواهد ماند؛ و سرنوشتی همچون دیگر جنایتکاران تاریخ از جمله صدام، قذافی و... در انتظارشان می باشد؛ چرا که وعده محقق الهی در نابودی باطل استخدا در نابودی باطل است.

وی به عوامل اضمحلال و نابودی پایه های حکومت آل سعود اشاره و اظهار کرد: از دست دادن اعتبار جهانی، خاصه جهان اسلام به خاطر انجام جنگ نیابتی که آل سعود با حمایت صهیونیسم و آمریکا در منطقه راه انداخته است، خطای محاسباتی این رژیم سفاک در ارزیابی قدرت ملی خودش که تصور می کند منابع نفتی به تنهایی برای امپراتوری شدن کافی است، کسری بودجه شدید و فشار به اقشار آسیب پذیر از جمله عوامل نابودی آل سعود است.

مدیر حوزه علمیه خوهران مازندران ادامه: جنگ قدرت در بین شاهزادگان عربستان، معارضین سیاسی و تحصیلکرده های این رژیم، معارضین شیعه که دارای اعتقادات راسخ و ایدئولوژی قوی هستند، علمای اهل سنت مخالف با افراطی گری های وهابیون، بی کفایتی سیاستمداران فعلی آل سعود، عدم استقلال سیاسی این حکومت و جامعه طبقاتی عربستان و آل سعود، دمیده شدن روح جرات اعتراضات در بین جوانان، جهت مقابله با نظام حاکم و درگیری در چند جناح داخلی و خارجی و عدم توانایی نظام حاکم از دیگر دلایل سقوط این رژیم است.

حجت الاسلام غفاری در ادامه تصریح کرد: شیخ نمر و شیخ زکزاکی تربیت یافتگان حوزه علمیه قم می باشند که با بهره مندی از ظرفیت و امکانات حوزه  به مقام و جایگاهی رسیدند و رهبری و هدایت جامعه ای را عهده دار و باعث خاری چشم دشمنان قسم خورده اسلام شدند؛ لذا حالا که چنین زمینه ای در حوزه علمیه وجود دارد، باید طلاب نهایت استفاده را در دوران تحصیل خود در مدارس علمیه نموده و تنها به گذراندن دروس و گرفتن مدرک اکتفا نکنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر که همه مظلومین و آزادیخواهان دنیا چشم به ایران دوخته و کشور ما را تنها منجی خود می دانند، رسالت و مسئولیت طلاب سنگین تر است؛ لذا آنها باید خود را به زبان های مختلف دنیا مسلط نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha