پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شهید مطهری

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در مرحله مدرسه ای مسابقات شهید مطهری ۲۵۵ طلبه از حوزه خواهران مازندران شرکت کرده و ۲۰۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون فرهنگی «حوزه»علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان داشت: با توجه به این که مجموعه کتاب های شهید مطهری به عنوان کتابخانه نسبتا جامعی از علوم اسلامی، منبع مناسبی برای بالا بردن سطح آگاهی طلاب است؛ لذا هر ساله مسابقات شهید مطهری در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می گردد.

خانم ساروی، افزود: در مرحله مدرسه ای مسابقات کتابخوانی آثار شهید مطهری(ره) در مدارس علمیه خواهران مازندران که همزمان با سراسر کشور برگزار گردید؛ 255 طلبه شرکت نمودند که از این تعداد 207 نفر به مرحله نهایی کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات شهید مطهری در مدارس اظهار داشت: تقویت و ارتقاء سطح علمی طلاب، توانمند سازی طلاب برای پاسخگویی به سوالات و شبهات، آشنایی طلاب با اندیشه های شهید مطهری، ایجاد تسهیلات مطالعاتی برای طلاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه های علمیه خواهران از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، با بیان این که  مسابقات شهید مطهری برای پایه های دوم، سوم، چهارم و پنجم برگزار می شود، تصریح کرد: در این دوره مسابقات، کتابهای سیری در سیره نبوی و حماسه حسینی برای پایه دوم، آزادی معنوی و جاذبه و دافعه امام علی(ع) برای پایه سوم، مسئله حجاب و تعلیم و تربیت در اسلام پایه چهارم و انسان و سرنوشت و عدل الهی برای پایه پنجم جهت امتحان معرفی گردیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرحله کشوری مسابقات کتابخوانی آثار شهید مطهری در تاریخ 28 بهمن در مراکز استانها برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha