یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ خانواده به عنوان مقدس ترین و مهمترین بخش کوچک اجتماع، نقش اساسی را در تمام تحولات اجتماعی دارد، اما متاسفانه شاهد گسترش مشکلات خانوادگی و افزایش آمار طلاق هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در نهمین کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی استان گفت: تکلیف ذاتی حوزه علمیه، رساندن پیام دینی به جوامع بشری و ترویج آموزه های وحیانی است و جامعه از هیچ دستگاهی به غیر از حوزه، انتظار ندارد که برای فرهنگ دینی به صورت تکلیفی برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه خواهران مازندران، کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی را جهت هم افزایی و بهینه سازی امکانات و ظرفیت های همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی  برای بسط و نهادینه سازی فرهنگ دینی، تشکیل داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که تقویت فرهنگ دینی جامعه نیازمند وحدت و همدلی همه سازمان ها و نهادهای مسئول در کشور است، ابراز داشت: برای این که حوزه علمیه به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل کند، باید همه دستگاه های فرهنگی به میدان بیایند تا شاهد تعمیق باورهای دینی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام غفاری در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی خانواده، گفت: خانواده به عنوان مقدس ترین و مهمترین بخش کوچک اجتماع، نقش اساسی را در تمام تحولات اجتماعی دارد، اما متاسفانه شاهد گسترش مشکلات خانوادگی و افزایش آمار طلاق هستیم.

وی با اشاره به تدوین منشور دینی خانواده، ادامه داد: برای عملیاتی نمودن این منشور، بند بند آن، به صورت جداگانه، توسط گروهي از كارشناسان علوم ديني، روانشناسان، متخصصين فضاي مجازي، هنرمندان و ...، با بهره گيري از جلوه هاي هنري، جهت جذاب سازي، تاثير گذاري و بهره برداري بهتر، طراحي و تدوين گردید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری تمام دستگاههای دولتی و مردم نهاد، شاهد توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha