پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ پژوهش های حوزوی نباید به صورت کتابخانه ای و برای قفسه های کتابخانه ها نوشته شود، بلکه باید گره از مشکلات نظام باز کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام اخلاقی، معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد، در نشست هم اندیشی مسئولان پژوهشی حوزوی و دانشگاهی مشهد، ظهار داشت: پژوهش های حوزوی باید گره  از مشکلات نظام باز کند و تحقیق ها نباید به صورت کتابخانه ای و برای قفسه های کتابخانه ها نوشته شود.

وی پذیرش هر کدام از دو نهاد حوزه و دانشگاه در جایگاه خود را یکی از نکته های مورد توجه خواند و ابراز داشت: باید آسیب هایی که درباره ن ارتباط این دو نهاد با یکدیگر وجود دارد، شناسایی و رفع شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد افزود: آشنایی با موضوع های پایان نامه و ارتباط گروه های علمی حوزه و دانشگاه ها و نیز استفاده از فضا، مکان و امکانات پژوهشی حوزه از دیگر کارهایی است که به وحدت این دو نهاد نیز کمک می کند.

برپایه این گزارش، در این نشست که معاونان پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نمایندگانی از دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان،  بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و... حضور داشتند، درباره راهکارهای ارتباط و تعامل بیشتر نهادهای حوزوی و دانشگاهی مطالبی ایراد و نظراتی ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha