شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

مدیر حوزه علمیه مازندران قیام تاریخی ۱۹ دی را زمینه ساز پیروزی انقلاب خواند و گفت: ملت انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی هیچ گاه در برابر توهین به آرمان ها و ارزش های دینی سکوت نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت قیام 19 دی مردم قم، آن را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: قیام تاریخی 19 دی زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان این که روزنامه اطلاعات در سال 56 با انتشار مقاله ای اهانت آمیز علیه امام خمینی(ره) خون مردم را به جوش آورد، افزود: مردم قم با بصیرتی که از همان ابتدای قیام امام خمینی(ره) داشتند، گوش به فرمان امام و مرجع تقلید خود بودند و در برابر توهین کنندگان به ارزش ها ایستادند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در آن دوران عده ای مزدور به ساحت مقدس روحانیت جسارت کردند، ادامه داد: آن جسارت بزرگ سبب جریحه دار شدن قلوب مردم قم شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: این قیام نشانگر عمق پیوند ملت با مرجعیت بود، که با حرکت روحانیت و مردم به بار نشست و انقلاب آهنگ شتاب به خود گرفت

وی با بیان این که قیام 19 دی، قیامی علیه فتنه و فتنه گر بود، افزود: مردم با بصیرت قم، در نوزدهم دی ماه 56 مانند مردم بصیر ایران در نهم دی ماه 88 در برابر فتنه ها ایستادند و زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شدند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ملت ولایت مدار هیچ گاه در برابر توهین به آرمان ها و ارزش های دینی سکوت نخواهند کرد، افزود: ملت ایران اسلامی، بصیرت و ولایت مداری خود را به دنیا ثابت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha